Page 58 - Ana Kozina and Nora Wiium, eds. ▪︎ Positive Youth Development in Contexts. Ljubljana: Educational Research Institute, 2021. Digital Library, Dissertationes (Scientific Monographs), 42.
P. 58
positive youth development in contexts

Razvojni viri in zdrav življenjski slog med mladimi v Španiji
Povzetek
Razvojne vire lahko opredelimo kot notranje in zunanje moči znotraj po-
sameznikovega socialnega okolja, ki napovedujejo pozitivne razvojne izi-
de. Namen raziskave je bil preučiti odnos med razvojnimi viri in zdravim
življenjskim slogom španskih mladostnikov. Uporabljeni so bili podatki iz
projekta PYD v Španiji, zbrani z uporabo anonimnega vprašalnika, ki te-
melji na Profilu razvojnih virov (The Developmental Assets Profile) in ne-
katerih kazalnikih življenjskega sloga. V raziskavi je sodelovalo 768 mla-
dih (Mstarost = 19,50, SD = 2,27; 60,5 % žensk). Mladi, ki so v zadnjih 30 dneh
poročali o pijanosti ali kajenju, in tisti, ki so v zadnjih 12 mesecih navaja-
li vdihavanje snovi, uživanje marihuane ali drugih prepovedanih drog, so
pokazali nižjo predanost učenju, nižje pozitivne vrednote in nižje socialne
kompetence. Poleg tega so udeleženci, ki so dva ali večkrat na teden poro-
čali o telesni aktivnosti (vsaj 30 minut), poročali o višji opolnomočenosti,
konstruktivni izrabi časa, pozitivnih vrednotah in pozitivni identiteti.
Poleg tega je bilo uživanje vsaj ene enote sadja ali zelenjave vsak dan pove-
zano z bolj pozitivnimi vrednostmi. Stave so bile povezane z nižjo stopnjo
predanosti učenju, nižjimi socialnimi kompetencami, nižjimi pozitivnimi
vrednotami, pričakovanji in mejami ter nižjo socialno podporo. Rezultati
kažejo, da je programe za krepitev razvojnih virov smiselno oblikovati
vzporedno s promocijo zdravega načina življenja v obdobju mladostništva.
Ključne besede: razvojni viri; življenjski slogi; mladina, Španija; prečna
študija.

Youth and adolescent psychology has chiefly focused on the study of emo-
tional problems and risk behaviours, even though the transition to adult-
hood is better characterised as a process of growth and increasing one’s
competencies (Larson, 2000). Research on youth samples has thus tradi-
tionally taken a deficit-based approach, with its research findings marking
interventions and policies based on coercive methods instead of the devel-
opment of strengths (Geldhof et al., 2014). In the last few years, more re-
search has studied the positive indicators of young people’s adjustment to
adulthood (Lippman et al., 2011). Because to date interventions that only
addressed risks and vulnerabilities have shown a smaller impact, the pro-
motion of young people’s healthy development needs a strengths-based ap-
proach (Benson et al., 2006; Catalano et al., 2002; Kia-Keating et al., 2011).

58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63