Page 35 - Tiffany L. Hutchins, Patricia A. Prelock, Nika Knez in Maša Vidmar. 2020. Vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 35
odatek A 35
Interpretacija in vzorec poročila

D. F. je 14-letni deček z diagnosticirano motnjo avtističnega spektra. D. F. prete-
žno komunicira verbalno, čeprav so njegovi izrazi navadno prekinjeni in ome-
jeni na eno do štiri izgovorjene besede. Z nekaj pomoči ali spodbude je pogos-
to sposoben normalno uporabiti ton, poudarek in glasnost govora. Sporoča
lahko svoje osnovne želje in potrebe, začne pogovore povezane z njemu zani-
mivejšimi temami (npr. Disneyjevimi liki) in se dobro odziva na komunikativne
sogovornike, ki jih pozna in ki kažejo zanimanje za interakcijo z njim.

D. F. je reševal Vedenjske naloge teorije uma (ToMTB) kot del bolj obse-
žne ocene njegovega funkcioniranja. ToMTB je merski pripomoček, zasnovan
za ocenjevanje kompetenc na različnih področjih teorije uma in na različnih
stopnjah razvojne in konceptualne zahtevnosti. Preskusna vprašanja so vde-
lana v vrsto kratkih zgodbic – vinjet (imenovanih naloge A - I), ki so opremlje-
ne z barvnimi ilustracijami. Vsaka zgodba se prebere otroku, ki lahko odgovori
na preizkusna vprašanja ustno ali s kazanjem na eno od štirih slik, ki prikazuje
možne odgovore. Težavnost testnih vprašanj se tekom preizkusa stopnjuje. Na
vsaki izmed razvojnih ravni je možno doseči po pet točk, torej 5 točk na zgo-
dnji razvojni ravni teorije uma, 5 točk na osnovni razvojni ravni teorije uma in 5
točk na napredni razvojni ravni teorije uma. Skupna ocena na vedenjskih nalo-
gah je sestavljena iz 15 možnih točk.

Povzetek rezultatov iz ToMTB je predstavljen v tabeli na naslednji strani.
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40