Page 37 - Tiffany L. Hutchins, Patricia A. Prelock, Nika Knez in Maša Vidmar. 2020. Vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 37
loga/Testno Domena teorije uma, na katero se naloga Rezultat
vprašanje (TV) v vedenjskih nalogah nanaša
ali kontrolno
vprašanje (KV) Kontrolno vprašanje 2 Narobe

Naloga H Kontrolno vprašanje 3 Narobe
KV
Kontrolno vprašanje 4 --
Naloga H Neskladje med sporočilom in željo (sklepanje o prepričanjih dru- --
KV gih, pri interpretaciji podane želje) --
Kontrolno vprašanje 1 --
Naloga H Napačna prepričanja drugega reda (sklepanje, o tem, da imajo
KV ljudje lahko napačna prepričanja o prepričanjih drugih ljudi)

Naloga H
TV 14

Naloga I
KV

Naloga I
TV 15

Večina D. F.-ovih odgovorov je bila pridobljena s pomočjo dečkovega ka- 37
zanja na posamezni odgovor. Skupno je prejel 6 od 15 možnih točk. Njegov
vzorec odgovarjanja nakazuje, da je D. F. pokazal spretnosti, skladne z zgodnjo
razvojno ravnjo teorije ume in pravilno rešil vseh pet testnih vprašanj na pod-
lestvici zgodnje razvojne ravni teorije uma. Poleg tega je pravilno rešil še eno
nalogo (tj. videnje vodi k védenju), ki je skladna z znanjem na osnovni razvoj-
ni ravni teorije uma. Kadar so bila testna vprašanja na ToMTB nepravilno reše-
na, so bila običajno nepravilno odgovorjena tudi kontrolna spominska vpraša-
nja. D. F. je bil pri reševanju nalog motiviran in sodelovalen, zato je verjetno, da
neuspeh na teh vprašanjih odraža omejitve pri razumevanju jezika in / ali de-
lovnem spominu. Po petih zaporednih napačnih odgovorih na kontrolna vpra-
šanja je bilo testiranje končano, kot je predvideno z navodili za izvedbo ve-
denjskih nalog.

Sposobnosti, ki bi jih šteli v zgodnjo razvojno raven teorije uma, se po na-
vadi razvijejo v obdobju malčka in v zgodnjem otroštvu (okrog 1. do 3,5. leta
starosti). Osnovna razvojna raven teorije uma se navadno razvije v predšolskih
letih (približno od 3,5. do 6,5. leta starosti), sposobnosti, ki bi jih šteli v napre-
dno razvojno raven teorije uma, pa se običajno razvijejo v srednjem in poznem
otroštvu (okrog 6,5. do 8. leta starosti). Rezultati ToMTB so bili skladni z rezulta-
ti na Vprašalniku teorije uma (ToMI-2), ki so pokazali kompetentnost D. F. glede
sposobnosti, ki se razvijejo na zgodnji razvojni ravni teorije uma, njegovo moč-
no področje pa je tudi osnovna razvojna raven teorije uma, in sicer domena vi-
denje vodi k védenju. Če povzamemo, rezultati na merah teorije uma razkriva-
jo splošno kompetentnost na zgodnji razvojni ravni teorije uma ter potencial
za razvijanje kompetenc na osnovni razvojni ravni teorije uma, kjer pa je po-
leg sposobnosti na napredni razvojni ravni še prostor za napredek pri sposob-

dodatek a: interpretacija in vzorec poročila
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42