Page 29 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 29
Nikoli ali skoraj Nekajkrat v letu Vsak mesec Vsak teden
nikoli
Srednja šola
Dijaki so kričali name, me zmerjali ali mi grozili.
Ženske 82.9 % 15.0 % 1.2 % 1.0 %
Moški 86.1 % 11.6 % 1.0 % 1.2 %
Skupaj 83.8 % 14.0 % 1.1 % 1.0 %
Dijaki so pisno, elektronsko ali po telefonu o meni širili žaljive neresnice
ali me obrekovali.
Ženske 93,3 % 6,5 % 0,1 %
Moški 91,4 % 7,9 % 0,4 %
Skupaj 92,7 % 6,9 % 0,2 %
Dijaki so bili do mene fizično nasilni (npr. me odrinili, udarili, spotaknili,
kaj vrgli vame ali mi grozili s predmeti).
Ženske 98,7 % 1,2 % 0,1 %
Moški 98,3 % 1,3 % 29
Skupaj 98,6 % 1,2 % 0,1 %
Dijaki niso spoštovali moje lastnine (brskali po mojih osebnih stvareh,
poškodovali avto ali osebne stvari v razredu).
Ženske 95,5 % 4,4 % 0,1 %
Moški 89,4 % 9,4 % 0,8 %
Skupaj 93,8 % 5,8 % 0,3 %
Dijaki so izvajali nasilje (grozili, zmerjali) nad mojim družinskim članom.
Ženske 99,3 % 0,7 %
Moški 98,0 % 1,5 % 0,1 %
Skupaj 98,9 % 0,9 %
V poročanju o pogostosti neprimernega vedenja izstopa dogodek, ko posa-
mezni učenec ali skupina učencev v razredu zmoti pouk in preprečijo izved-
bo šolske ure. Učitelji ju prepoznavajo kot pogosto neprimerno vedenje svojih
učencev ali dijakov. Čeprav ga ne moremo vedno spoznati kot nasilje učencev
nad učiteljem, gotovo učiteljem nenapovedano in nepredvidljivo oteži pouče-
vanje in lahko vpliva na njihovo počutje, predvsem pa na učinkovitost pri de-
lu. Obravnavali smo ga ločeno.
Šestina učiteljev osnovnih šol o motenju pouka s strani posameznega
učenca poroča vsak teden, šestini se to zgodi vsak mesec, slabi polovici pa ne-
kajkrat na leto. Le petina učiteljev v razredih skoraj nikoli nima učenca, ki bi
onemogočil izpeljavo šolske ure (tabela 1.2).
rezultati po vsebinskih sklopih zbranih podatkov
nikoli
Srednja šola
Dijaki so kričali name, me zmerjali ali mi grozili.
Ženske 82.9 % 15.0 % 1.2 % 1.0 %
Moški 86.1 % 11.6 % 1.0 % 1.2 %
Skupaj 83.8 % 14.0 % 1.1 % 1.0 %
Dijaki so pisno, elektronsko ali po telefonu o meni širili žaljive neresnice
ali me obrekovali.
Ženske 93,3 % 6,5 % 0,1 %
Moški 91,4 % 7,9 % 0,4 %
Skupaj 92,7 % 6,9 % 0,2 %
Dijaki so bili do mene fizično nasilni (npr. me odrinili, udarili, spotaknili,
kaj vrgli vame ali mi grozili s predmeti).
Ženske 98,7 % 1,2 % 0,1 %
Moški 98,3 % 1,3 % 29
Skupaj 98,6 % 1,2 % 0,1 %
Dijaki niso spoštovali moje lastnine (brskali po mojih osebnih stvareh,
poškodovali avto ali osebne stvari v razredu).
Ženske 95,5 % 4,4 % 0,1 %
Moški 89,4 % 9,4 % 0,8 %
Skupaj 93,8 % 5,8 % 0,3 %
Dijaki so izvajali nasilje (grozili, zmerjali) nad mojim družinskim članom.
Ženske 99,3 % 0,7 %
Moški 98,0 % 1,5 % 0,1 %
Skupaj 98,9 % 0,9 %
V poročanju o pogostosti neprimernega vedenja izstopa dogodek, ko posa-
mezni učenec ali skupina učencev v razredu zmoti pouk in preprečijo izved-
bo šolske ure. Učitelji ju prepoznavajo kot pogosto neprimerno vedenje svojih
učencev ali dijakov. Čeprav ga ne moremo vedno spoznati kot nasilje učencev
nad učiteljem, gotovo učiteljem nenapovedano in nepredvidljivo oteži pouče-
vanje in lahko vpliva na njihovo počutje, predvsem pa na učinkovitost pri de-
lu. Obravnavali smo ga ločeno.
Šestina učiteljev osnovnih šol o motenju pouka s strani posameznega
učenca poroča vsak teden, šestini se to zgodi vsak mesec, slabi polovici pa ne-
kajkrat na leto. Le petina učiteljev v razredih skoraj nikoli nima učenca, ki bi
onemogočil izpeljavo šolske ure (tabela 1.2).
rezultati po vsebinskih sklopih zbranih podatkov