Page 12 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 12
izmed negativnih trendov, ki jim raziskovalci na širšem vsebinskem področju
vzgoje in izobraževanja – bolj ali manj – (ne)uspešno kljubujejo.

Te probleme in izzive v veliki meri uspešno presega vse večja interdiscipli-
narnost v raziskovanju. Pedagogika in andragogika, razvojna in socialna psi-
hologija, filozofija vzgoje, sociologija edukacije, kulturologija, študije spolov,
etnične in migracijske študije, management v vzgoji in izobraževanju, lingvisti-
ka in teorija diskurza, antropologija itn. so pomembno prispevali k revitalizaciji
raziskovanja v vzgoji in izobraževanju. To nenazadnje potrjujejo številni prime-
ri povezovanja raziskovalcev in predavateljev na fakultetah ter pedagoških de-
lavcev, ki ima v Sloveniji že dolgo tradicijo.

Tudi zato sta Pedagoški inštitut ter Slovensko društvo raziskovalcev na po-
dročju edukacije podprla iniciativo o letni konferenci, ki bi spodbudila disemi-
nacijo rezultatov raziskav ter izmenjavo izkušenj, identifikacijo ključnih proble-
mov, izzivov in ovir v vzgoji in izobraževanju ter razvoj raziskovanja nasploh.
Prva nacionalna znanstvena konferenca z naslovom »Raziskovanje v vzgoji in
izobraževanju danes?« predstavlja torej prvi korak v smeri aktivnejšega spopri-
jemanja z zgoraj navedenimi problemi in izzivi.
12 Konferenca je potekala 27. septembra 2016 v prostorih Fakultete za raču-
nalništvo in informatiko ter Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo. Na
konferenci je bilo skupaj predstavljenih 62 predavanj ter 9 predstavitev v obli-
ki posterja. V skladu s programsko zasnovo konference so bila predavanja raz-
vrščena v 4 tematske sklope, in sicer:

– Šola in družba
– Politike, enakost in evalvacija
– Učitelji, pedagoški delavci in pedagoški proces
– Učna (ne)uspešnost

Program konference je vključeval tudi dve plenarni predavanji. Uvodno
predavanje z naslovom »The Problem of Directive Moral Education« je pred-
stavil prof. Michael Hand z Univerze v Birminghamu. V njem je podrobneje
predstavil neskladje dveh temeljnih idej moralne vzgoje ter s tem povezane
probleme. V sklepnem plenarnem predavanju »Etika edukacijskega razisk-
ovanja« je ddr. Zdenko Kodelja predstavil osnovne predpostavke raziskovanja
na širšem vsebinskem področju vzgoje in izobraževanja ter njihov etični okvir.

V okviru programa konference je bilo podeljeno tudi priznanje za izjemne
dosežke na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ki je bilo za leto
2016 podeljeno dr. Jurki Lepičnik Vodopivec s Pedagoške fakultete Univerze
na Primorskem.

Za izvedbo konference gre zahvala organizacijskemu odboru ter še pose-
bna zahvala članom programskega odbora konference. S svojo podporo sami
ideji nacionalne znanstvene konference o raziskovanju v vzgoji in izobraževan-

student (under)achievement: perspectives, approaches, challenges
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17