Page 111 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 111
ašanja. Tu je razlika znašala 6 točk, kar je več kot polovica mednarodne standardne de-
viacije, v Sloveniji pa je bila razlika 4 točke.

Lestvico za merjenje pričakovane participacije učencev pri političnih aktivnostih v
odraslosti, ki so konvencionalne, vendar terjajo nekaj več angažmaja, so v raziskavi obliko-
vali z naslednjimi vprašanji:

Tabela 57: Odgovori slovenskih osmošolcev na vprašanje o participaciji pri političnih aktivno-
stih v odraslosti

Kandidatu ali stranki pomagal/-a med volil- To bi zagoto- To bi verjetno Tega verjetno ne Tega zagotovo
no kampanjo. vo naredil/-a naredil/-a bi naredil/-a ne bi naredil/-a
Se včlanil/-a v politično stranko. % (SE) % (SE)
% (SE) 24 48 % (SE)
Se včlanil/-a v sindikat. 8 (1,0) (1,2) 20
13 46 (0,9)
Kandidiral/-a n občinskih volitvah. (0,6) (0,8) (1,1) 36
5 15 46 (1,0)
(0,8) (1,1) 34
(0,5) 19 39 (1,1)
5 (0,7) (1,1) 30
(1,0)
(0,5)
12
(0,7)

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

V povprečju za učence na mednarodni ravni lahko pričakujemo, da pri zgoraj naštetih
aktivnostih kot odrasli ne bodo sodelovali. Odstotek učencev, ki bi zagotovo ali verjetno
sodelovali, se giblje med 26 % za včlanitev v politično stranko ali kandidiranje na občin-
skih volitvah ter 40 % za pomoč kandidatu ali stranki med volilno kampanjo. V Sloveni-
ji bi se v stranko včlanilo 18 % učencev, med kampanjo pa bi kandidatom pomagalo 21 %
učencev. V velikem številu držav in tudi v Sloveniji so dečki bolj pripravljeni sodelovati pri
zgoraj naštetih aktivnostih kot deklice.

Zaključek

Analiza rezultatov slovenskih učencev je pokazala, da se učenci, vključeni v raziskavo, bolj
zanimajo za politiko v njihovi državi kot pa za mednarodno politiko. Le manjšina učencev
je izrazila zanimanje za politiko v drugih državah. Pri merjenju zaznav učencev o njiho-
vi možnosti lastnega političnega vplivanja se je izkazalo, da dečki verjamejo, da imajo ve-
čjo možnost političnega vplivanja kot deklice. Povprečni učenec na mednarodni ravni, ki
je vključen v raziskavo, tudi verjame, da je sposoben precej dobro sodelovati pri določenih

111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116