Page 147 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 147
zetek

V pričujoči publikaciji predstavljamo izhodišča merjenja matematične pismenosti v
raziskavi PISA 2012, s primeri nalog, ki so bili uporabljeni tako v predraziskavi kot v glav-
nem zajemu podatkov omenjene študije. Na začetku na kratko predstavljamo organizacij-
ske značilnosti raziskave na mednarodni in nacionalni ravni. V nadaljevanju podrobneje
predstavljamo strokovna izhodišča merjenja matematične pismenosti, na podlagi katerih
so oblikovane naloge. Podrobneje predstavimo tri temeljne dimenzije, in sicer matematič-
ne vsebine (spremenljivke in odnosi, količine, verjetnost in delo s podatki, liki in telesa),
procese (interpretiranje, uporaba, formuliranje) ter kontekste (družbeni, poklicni, oseb-
ni in znanstveni). V naslednji poglavjih predstavljamo tudi nekatere motivacijske dejav-
nike matematične pismenosti ter vprašalnik za dijakinje in dijake, s pomočjo katerega jih
ugotavljamo. Ker je poglaviten cilj pričujoče publikacije raba le-te pri približevanju upo-
rabe znanja v konkretnih problemsko zasnovanih situacijah učencem in dijakom, ob kon-
cu navajamo še konkretne naloge, ki so bile s tega področja objavljene s strani organizacije
OECD. Naloge zajemajo tako (stimulus) uvodno besedilo kot vprašanja ter kodirno she-
mo za ugotavljanje pravilnih in napačnih odgovorov.

147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152