Page 13 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 13
dgovor

Raziskava PISA je zasnovana kot dolgoročen mednarodni projekt, ki se pod okriljem
organizacije OECD od leta 2000 izvaja na mednarodni ravni v triletnih ciklih. Sloveni-
ja se je v projekt vključila leta 2004, ko so se pričele priprave na glavni zajem podatkov v
letu 2006. V raziskavi PISA 2012 je poleg Slovenije sodelovalo 66 držav, izmed tega 33 dr-
žav članic OECD in 33 držav partnerk. Glavni cilj raziskave je bil tudi tokrat ugotavljan-
je kompetenc 15-letnikov iz naravoslovne, matematične in bralne pismenosti, tokrat s po-
udarkom na matematični pismenosti.

Slovenija je v ciklu raziskave PISA 2012 prvič sodelovala pri ugotavljanju matematič-
ne pismenosti kot poudarjenem področju. To pomeni, da so kar dve tretjini nalog v testu
PISA predstavljale matematične naloge in so bile bralne ter naravoslovne naloge v manj-
šini. Pedagoški inštitut je v letu 2008 (ur. Repež et al., 2008) že izdal izhodišča merje-
nja matematične pismenosti, ki so se navezovala na naloge iz cikla 2003, kjer je bila pou-
darjeno področje merjenja prav tako matematika in v katerem Slovenija še ni sodelovala.
Če primerjamo izhodišča merjenja iz let 2003 in 2012, opazimo marsikatero spremembo,
predvsem v pojmovanju matematičnih vsebin in kompetenc, ki so med drugim prilagoje-
ne spretnostim 15-letnikov, ki jih od njih zahteva današnje, hitro spreminjajoče se okolje.

Raziskava PISA 2012 se na nacionalni ravni od preteklih ciklov razlikuje tudi po tem,
da je Slovenija prvič sodelovala v t. i. računalniškem preverjanju znanja matematike, bra-
nja in problemsko zasnovanih nalog. Vsi sodelujoči dijaki v raziskavi so tako najprej sode-
lovali v raziskavi tipa »papir in svinčnik«, kjer so naloge reševali v delovnih zvezkih, ka-
sneje pa je podvzorec dijakov sodeloval še v reševanju nalog na računalnikih.

Pričujoča izhodišča merjenja matematične pismenosti se navezujejo izključno na na-
loge, ki so jih dijaki reševali v delovnih zvezkih, saj so izhodišča merjenja matematične pi-

13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18