Page 107 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 107
nostmi (o avtorstvu govora). Odgovori iz te kategorije se nanašajo na Perikle-
jevo politično motivacijo in morda omenijo namene, kakršen je prepričevanje
vojakov, da nadaljujejo z bojem; tolaženje družin padlih; krepitev ponosa pri pre-
bivalcih Aten ali poudarjanje odlik Aten v primerjavi s Šparto ali drugimi mesti.
Spodaj je nekaj primerov pravilnih odgovorov:
• Vzpodbujati ljudi, naj bodo ponosni na Atene.
• Poveličevati demokracijo.
• Prepričati ljudi, da gre Atenam še zmeraj dobro, čeprav so trenutno v težavah.
• Okrepiti optimizem in pozitiven odnos.
• Podžgati napadalnost ljudi do Špartancev
Pravilni odgovori bi se lahko nanašali tudi na abstraktnejši pomen, ki je implici-
tno podan v besedilu A: na primer na Tukididov namen razumeti Periklejevo
duševnost oziroma miselnost.
• Pojasniti Periklejevo motivacijo/miselnost.
Za pridobitev točk za pravilen odgovor ni nujno, da je odgovor dolg oziroma
izčrpen; kljub temu pa je pravilen odgovor podala le dobra četrtina dijakov iz
predraziskave. Približno petina udeležencev v predraziskavi je pokazala delno
razumevanje besedila, saj so nakazali, da je vsebina pretežno povezana z demo-
kracijo, niso pa zaznali prepričevalnega namena. Točke za delno pravilen odgo-
vor so dijaki dobili za odgovore, kakršna sta spodnja:
• Vpeljati demokracijo.
• Pojasniti ljudem, kaj je demokracija.

107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112