Page 106 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 106
• Okrepiti optimizem in pozitiven odnos.
• Predramiti ljudstvo.
• Vzpodbuditi domoljubje.
• Zmagati na naslednjih volitvah.
• Povečati svojo priljubljenost.
• Podžgati napadalnost ljudi do Špartancev.
Omeni, da je Tukididov namen razumeti Periklejevo motivacijo ali njegov
način razmišljanja.
• Pojasniti Periklejevo motivacijo/miselnost.
• Pojasniti, zakaj je storil, kar je storil.
Delno pravilen odgovor

Koda 1: Odgovor, ki omenja le pojasnjevanje, kako deluje demokracija.
• Vpeljati demokracijo.
• Pojasniti ljudem, kaj je demokracija.

Nepravilen odgovor

Koda 0: Poda pomanjkljiv ali nejasen odgovor.
Koda 9: • Poklon mrtvim vojakom. [ponovi del vprašanja]
Poda odgovor, ki kaže nepravilno razumevanje besedila, ali neprepričljiv ali
neumesten odgovor.
• Tema govora so bile Atene. [ne omeni namena govora]
• Nasmejati ljudi. [nepravilno]
Ni odgovora.

To je bilo eno najtežjih vprašanj v predraziskavi PISA 2009. Kodirano je kot
vprašanje z delno pravilnimi odgovori, saj so točke za pravilen odgovor večino-
ma dobili le dijaki z najvišjimi kompetencami v vzorcu predraziskave. Za prido-
bitev točk za pravilen odgovor morajo dijaki navesti namen Periklejevega govo-
ra tako, da ga povežejo z njegovim kontekstom; ta je delno podan v razlagalnem
besedilu, še bolj neposredno pa v uvodu v govor in v govoru samem. Pravilen
odgovor torej od dijakov zahteva celovito in podrobno razumevanje obeh be-
sedil, visoko raven sklepanja v neznanem kontekstu in shajanje z določenimi ne-

106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111