Page 132 - Janja Žmavc in Igor Ž. Žagar, Kako so Evropejci odkrili neznane dežele in se spoznali z novimi ljudstvi, Evropa v slovenskih osnovnošolskih učbenikih, Dissertationes 14
P. 132
Kako so Evropejci odkrili neznane dežele ...
– Evropa: a) geo. b) polit. c) geopolit. d) kult.
– slikovni material: foto (rimska šola – relief)
– št. strani: 1
– izbrano besedilo:
str. 48 (osrednje besedilo): Nosilec šolske izobrazbe v srednjem veku je
bila cerkev, ki je postavila prve šolske sisteme osnovnega in srednjega šol-
stva. Cerkvene šole so učence pripravljale na duhovniški poklic. Pisme-
nost in izobrazba sta bili privilegij ozkega kroga ljudi. V 12. in 13. stole-
tju so z razvojem mest nastale mestne šole, ki so učile obrtne veščine, ve-
ščine trgovanja in drugih služb. V Evropi je bilo takrat malo pismenih lju-
di. Univerze v današnjem smislu so nastale v 18. stoletju. Tam so študentje
pridobivali filozofska znanja, nato so se lahko odločali za pravo, medicino
ali teološko fakultete.
– Evropa: a) geo. b) polit. c) geopolit. d) kult.
– slikovni material: foto (rimska šola – relief)
– št. strani: 1
– izbrano besedilo:
str. 48 (osrednje besedilo): Nosilec šolske izobrazbe v srednjem veku je
bila cerkev, ki je postavila prve šolske sisteme osnovnega in srednjega šol-
stva. Cerkvene šole so učence pripravljale na duhovniški poklic. Pisme-
nost in izobrazba sta bili privilegij ozkega kroga ljudi. V 12. in 13. stole-
tju so z razvojem mest nastale mestne šole, ki so učile obrtne veščine, ve-
ščine trgovanja in drugih služb. V Evropi je bilo takrat malo pismenih lju-
di. Univerze v današnjem smislu so nastale v 18. stoletju. Tam so študentje
pridobivali filozofska znanja, nato so se lahko odločali za pravo, medicino
ali teološko fakultete.