Page 92 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 92
ela 6.4: Problemi, ki ogrožajo prihodnost sveta (v kakšni meri)
V veliki meri Do neke mere Le v manjši Sploh ne
meri
Onesnaževanje 81,42 (0,93) 14,16 (0,75) 1,50 (0,25)
Pomanjkanje energije 42,53 (0,81) 46,03 (0,81) 2,92 (0,41) 2,80 (0,37)
8,64 (0,54)
Globalne finančne krize 46,80 (1,02) 41,45 (0,95) 9,30 (0,63) 2,45 (0,31)
Kriminal 56,51 (1,03) 30,53 (0,85) 9,63 (0,66) 3,33 (0,35)
Pomanjkanje vode 76,81 (0,98) 13,74 (0,73) 5,79 (0,46) 3,66 (0,42)
Nasilni konflikti 41,74 (1,13) 40,32 (1,18) 14,42 (0,71) 3,52 (0,40)
Revščina 64,64 (0,98) 26,41 (0,94) 6,68 (0,54) 2,28 (0,27)
Pomanjkanje hrane 72,68 (0,88) 17,81 (0,75) 6,57 (0,57) 2,94 (0,30)
Podnebne spremembe 47,49 (0,99) 33,62 (0,95) 14,81 (0,65) 4,09 (0,39)
Nezaposlenost 55,02 (1,12) 33,65 (1,21) 8,90 (0,54) 2,43 (0,28)
92 Prenaseljenost 43,86 (0,92) 40,41 (0,97) 11,97 (0,69) 3,75 (0,38)
Nalezljive bolezni (npr. eb 64,80 (0,97) 22,96 (0,76) 8,01 (0,52) 4,23 (0,39)
ola, AIDS)
Terorizem 70,75 (1,22) 19,46 (0,85) 5,55 (0,57) 4,24 (0,38)
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Kaj najbolj ogroža prihodnost sveta in kaj najmanj? Že če za naše učence
pogledamo dve skrajni kategoriji odgovorov, vidimo, da so deleži učencev pri
kategoriji »sploh ne« zelo majhni, pri kategoriji »v veliki meri« pa relativno ve
liki (prav tako je opaziti relativno velike deleže naših učencev pri nekaterih tr
ditvah in izbrani kategoriji »do neke mere« – da nekaj ogroža prihodnost sve
ta do neke mere). Iz tega je mogoče sklepati, da so za naše učence te trditve
problem, v smislu, da vidijo veliko grožnjo za prihodnost sveta. Pri tem še po
sebej izstopajo onesnaževanje, pomanjkanje vode in hrane, terorizem, nale
zljive bolezni, revščina. Vse te grožnje kot probleme, ki v veliki meri ogrožajo
prihodnost sveta, zaznava od nekaj več kot 60 % do nekaj več kot 80 % naših
učencev. Sicer pa niso zanemarljive niti vse ostale trditve o prihodnosti sveta
in grožnjah, ki jih kot takšne zaznavajo naši učenci.
državljanska vzgoja v sloveniji
V veliki meri Do neke mere Le v manjši Sploh ne
meri
Onesnaževanje 81,42 (0,93) 14,16 (0,75) 1,50 (0,25)
Pomanjkanje energije 42,53 (0,81) 46,03 (0,81) 2,92 (0,41) 2,80 (0,37)
8,64 (0,54)
Globalne finančne krize 46,80 (1,02) 41,45 (0,95) 9,30 (0,63) 2,45 (0,31)
Kriminal 56,51 (1,03) 30,53 (0,85) 9,63 (0,66) 3,33 (0,35)
Pomanjkanje vode 76,81 (0,98) 13,74 (0,73) 5,79 (0,46) 3,66 (0,42)
Nasilni konflikti 41,74 (1,13) 40,32 (1,18) 14,42 (0,71) 3,52 (0,40)
Revščina 64,64 (0,98) 26,41 (0,94) 6,68 (0,54) 2,28 (0,27)
Pomanjkanje hrane 72,68 (0,88) 17,81 (0,75) 6,57 (0,57) 2,94 (0,30)
Podnebne spremembe 47,49 (0,99) 33,62 (0,95) 14,81 (0,65) 4,09 (0,39)
Nezaposlenost 55,02 (1,12) 33,65 (1,21) 8,90 (0,54) 2,43 (0,28)
92 Prenaseljenost 43,86 (0,92) 40,41 (0,97) 11,97 (0,69) 3,75 (0,38)
Nalezljive bolezni (npr. eb 64,80 (0,97) 22,96 (0,76) 8,01 (0,52) 4,23 (0,39)
ola, AIDS)
Terorizem 70,75 (1,22) 19,46 (0,85) 5,55 (0,57) 4,24 (0,38)
Vir: Baza ICCS 2016. Opomba: standardne napake so navedene
v oklepajih.
Kaj najbolj ogroža prihodnost sveta in kaj najmanj? Že če za naše učence
pogledamo dve skrajni kategoriji odgovorov, vidimo, da so deleži učencev pri
kategoriji »sploh ne« zelo majhni, pri kategoriji »v veliki meri« pa relativno ve
liki (prav tako je opaziti relativno velike deleže naših učencev pri nekaterih tr
ditvah in izbrani kategoriji »do neke mere« – da nekaj ogroža prihodnost sve
ta do neke mere). Iz tega je mogoče sklepati, da so za naše učence te trditve
problem, v smislu, da vidijo veliko grožnjo za prihodnost sveta. Pri tem še po
sebej izstopajo onesnaževanje, pomanjkanje vode in hrane, terorizem, nale
zljive bolezni, revščina. Vse te grožnje kot probleme, ki v veliki meri ogrožajo
prihodnost sveta, zaznava od nekaj več kot 60 % do nekaj več kot 80 % naših
učencev. Sicer pa niso zanemarljive niti vse ostale trditve o prihodnosti sveta
in grožnjah, ki jih kot takšne zaznavajo naši učenci.
državljanska vzgoja v sloveniji