Page 89 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 89
2009 in 2016 spremenil. Slovenija je glede odnosa do etnične/rasne enako­ 89
sti še vedno pod mednarodnim povprečjem glede na sodelujoče izobraževal­
ne sisteme, a je ta odnos nekoliko pozitivnejši, kot je bil leta 2009. Iz nacionalne
baze ICCS 2016 je prav tako razvidno, da so dekleta temu odnosu pozitivneje
naklonjena.

V nadaljevanju si podrobneje poglejmo še nekatera strinjanja s trditvami
glede enakih možnosti.

Iz rezultatov je mogoče razbrati, da so se naši učenci zelo strinjali z nasle­
dnjimi trditvami (za to se je namreč odločilo nekaj več kot 70 % učencev pri
vsaki od trditev): moški in ženske bi morali imeti v vseh pogledih enake pravi­
ce, za enako delo bi morali dobiti enako plačilo in imeti bi morali enake mož­
nosti za sodelovanje v vladi. Več kakor 50 % vseh učencev se je tudi zelo stri­
njalo glede tega, da bi morali imeti pripadniki vseh narodnosti enake pravice
in odgovornosti, da bi morale v Sloveniji imeti vse narodnosti enake možnosti
za pridobivanje dobre izobrazbe in enake možnosti za dobro službo. Prav tako
pa se jih je tudi več kot polovica zelo strinjalo s tem, da bi morale šole naučiti
učence spoštovati pripadnike vseh narodnosti. Na drugi strani se pretežni de­
lež učencev nikakor ni strinjal s trditvama, da kadar primanjkuje zaposlitev, bi
morali imeti moški večjo pravico do zaposlitve kakor ženske, in niso se nikakor
strinjali s tem, da se ženske s politiko ne bi smele ukvarjati (s to postavko se ni­
kakor ni strinjalo skoraj 64 % naših učencev).

Stališča učencev glede globalnih tematik, zaupanja
v institucije ter stališča glede vpliva religij na družbe

Najprej si poglejmo odgovore naši učencev glede tega, kaj se jim zdi globalna
grožnja v prihodnosti.

Učenci v Sloveniji vidijo veliko grožnjo za prihodnost sveta v vseh po­
stavkah (onesnaževanje, terorizem, pomanjkanje vode, pomanjkanje hrane,
nalezljive bolezni, revščina) v večji meri, in sicer za več kot 10 0dstotnih toč
nad ICCS povprečjem, kakor to velja za povprečje stališč njihovih v raziskavi
sodelujočih vrstnikov. Najbolj izstopajo pri trditvah o pomanjkanju vode in
hrane ter pri revščini kot grožnjah za prihodnost – mnogo več jih tako misli,
kakor je to značilno za povprečje sodelujočih izobraževalnih sistemov (glej
sliko 6.3).

Tudi pri rezultatih, predstavljenih v sliki 6.4, vidimo, da pri določenih po­
stavkah večji delež naših učencev meni, da te situacije predstavljajo grožnjo
za prihodnost sveta, če naredimo mednarodno primerjavo. Pri tem stališča na­
ših učencev še posebej izstopajo pri nezaposlenosti, sicer pa tudi pri krimina­
lu, globalni finančni krizi in prenaseljenosti. Pri vseh treh naštetih trditvah več
naših učencev meni, da so to grožnje za prihodnost sveta, kakor to velja za

stališča učencev o pomembnih vprašanjih v družbi v sloveniji
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94