Page 129 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 129
avtorjih 129

Dr. Eva Klemenčič je višja znanstvena sodelavka, na Pedagoškem inštitutu vod­
ja Centra za uporabno epistemologijo. Center v okviru Pedagoškega inštituta
ob delu na nacionalnih raziskavah koordinira vse mednarodne raziskave zna­
nja (na populaciji učencev in dijakov), v katerih sodeluje Slovenija. Gre za razi­
skave OECD in IEA. Ena od mednarodnih raziskav je tudi Mednarodna raziska­
va državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA International Civic and Citizenship
Education Study – ICCS). V pričujoči monografiji opisujemo rezultate te razi­
skave, in sicer cikla iz leta 2016.

Je predstavnica Slovenije v Generalni skupščini IEA ter izvoljena delegatka
v IEA Standing Comittee, nacionalna raziskovalna koordinatorica treh raziskav
IEA, že omenjene raziskave ICCS, Mednarodne raziskave računalniške in infor­
macijske pismenosti (IEA ICILS 2013) ter Mednarodne raziskave bralne pisme­
nosti (IEA PIRLS 2016, od 2018: PIRLS DIGITAL 2021), prav tako je ena od ustano­
viteljic mednarodne raziskovalne mreže, ki se ukvarja z raziskovanjem uporabe
podatkov mednarodnih raziskav znanja za nacionalno oblikovanje politik na
področju edukacije. Njena glavna raziskovalna področja so: mednarodne razi­
skave znanja, državljanska vzgoja, učbeniški teksti, didaktika sociologije, soci­
ologija izobraževanja, znanje.

Dr. Plamen V. Mirazchiyski ima magisterij in doktorat znanosti iz socialne peda­
gogike ter diplomo iz predšolske vzgoje in osnovnošolskega izobraževanja. Bil
je zaposlen v Centru za kontrolo kakovosti in preverjanje znanja pod okriljem
Ministrstva za šolstvo, mlade in znanost v Bolgariji, kjer je bil zadolžen za po­
dročje psihometrije in analiz nacionalnih preverjanj znanj. Od leta 2008 je bil
zaposlen v International Association for the Evaluation of Educational Achieve­
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134