Page 151 - Šolsko polje, XXIX, 2018, no. 1-2: The Language of Neoliberal Education, ed. Mitja Sardoč
P. 151
povzetki ■ abstracts
Henry Simons, while others, such as Friedrich Hayek although politically
mobilizing for and actively supporting the advent and ascendency of ne-
oliberalism, as witnessed by his formative role in establishing the Mont
Pelerin society, was, I will argue, much more cautious about jettisoning
laissez-faire and of adopting an anti-naturalistic perspective. After setting
out the distinctive features that characterize neoliberalism, the conse-
quences for education will be briefly investigated.
Keywords: laissez-faire, naturalism, ordo liberalism, state planning,
free-markets, Walter Eücken, Wilhelm Röpke, Henry Simons, Friedrich
Hayek, Lars Cornelissen
Neoliberalizem in laissez-faire: umik iz naturalizma
Ta članek se začne s ponovitvijo temeljnih teoretičnih razlik med liberal-
izmom in neoliberalizmom, ki se večinoma nanašajo na načelo aktivne ali
pozitivne države, za katerega trdim, da označuje neoliberalno vladovanje,
ki temelji na razlikovanju med naturalističnimi in proti-naturalističnimi
pogledi na delovanje države, ki hkrati zajemajo opustitev ali hudo kvali-
fikacijo laissez-faire. Pri razliki med liberalno in neoliberalno vlado bom
ponovno poudaril mojo izvirno tezo o razliki med pozitivno državo in
erozijo laissez-faire, pa tudi distinkcijo med naturalizmom in anti-natu-
ralizmom, ki je pomembna za razumevanje dveh različic liberalizma in ra-
zumevanje tudi antidemokratskih tendenc neoliberalne različice. Tu bom
poudaril, da so ključni zagovorniki neoliberalizma v teoretičnem smislu
evropski ordo liberali, kot so Walter Eücken in Wilhelm Röpke; kot tudi
ameriški avtorji, kot so James Buchanan (teorija javne izbire) in Henry
Simons, medtem ko so drugi, kot je Friedrich Hayek, čeprav politično ak-
tivirajo in dejavno podpirajo prihod in vzpon neoliberalizma, kakor priča
njegova formativna vloga pri ustanovitvi združenja Mont Pelerina, kakor
trdim, preveč previden pri odvajanju laissez-faire in sprejemanju anti-nat-
uralistične perspektive. Po določitvi posebnih značilnosti, ki označujejo
neoliberalizem, so na kratko predstavljene tudi posledice za izobraževanje.
Ključne besede: laissez-faire, naturalizem, ordo liberalizem, državno načr-
tovanje, prosti trgi, Walter Eücken, Wilhelm Röpke, Henry Simons,
Friedrich Hayek, Lars Cornelissen
Mitja Sardoč
The Language of Neoliberal Education:
An Interviw with Henry Giroux
In this interview, Prof. Henry Giroux engages with some of the most chal-
lenging issues associated with the neoliberal educational agenda. In the
149
Henry Simons, while others, such as Friedrich Hayek although politically
mobilizing for and actively supporting the advent and ascendency of ne-
oliberalism, as witnessed by his formative role in establishing the Mont
Pelerin society, was, I will argue, much more cautious about jettisoning
laissez-faire and of adopting an anti-naturalistic perspective. After setting
out the distinctive features that characterize neoliberalism, the conse-
quences for education will be briefly investigated.
Keywords: laissez-faire, naturalism, ordo liberalism, state planning,
free-markets, Walter Eücken, Wilhelm Röpke, Henry Simons, Friedrich
Hayek, Lars Cornelissen
Neoliberalizem in laissez-faire: umik iz naturalizma
Ta članek se začne s ponovitvijo temeljnih teoretičnih razlik med liberal-
izmom in neoliberalizmom, ki se večinoma nanašajo na načelo aktivne ali
pozitivne države, za katerega trdim, da označuje neoliberalno vladovanje,
ki temelji na razlikovanju med naturalističnimi in proti-naturalističnimi
pogledi na delovanje države, ki hkrati zajemajo opustitev ali hudo kvali-
fikacijo laissez-faire. Pri razliki med liberalno in neoliberalno vlado bom
ponovno poudaril mojo izvirno tezo o razliki med pozitivno državo in
erozijo laissez-faire, pa tudi distinkcijo med naturalizmom in anti-natu-
ralizmom, ki je pomembna za razumevanje dveh različic liberalizma in ra-
zumevanje tudi antidemokratskih tendenc neoliberalne različice. Tu bom
poudaril, da so ključni zagovorniki neoliberalizma v teoretičnem smislu
evropski ordo liberali, kot so Walter Eücken in Wilhelm Röpke; kot tudi
ameriški avtorji, kot so James Buchanan (teorija javne izbire) in Henry
Simons, medtem ko so drugi, kot je Friedrich Hayek, čeprav politično ak-
tivirajo in dejavno podpirajo prihod in vzpon neoliberalizma, kakor priča
njegova formativna vloga pri ustanovitvi združenja Mont Pelerina, kakor
trdim, preveč previden pri odvajanju laissez-faire in sprejemanju anti-nat-
uralistične perspektive. Po določitvi posebnih značilnosti, ki označujejo
neoliberalizem, so na kratko predstavljene tudi posledice za izobraževanje.
Ključne besede: laissez-faire, naturalizem, ordo liberalizem, državno načr-
tovanje, prosti trgi, Walter Eücken, Wilhelm Röpke, Henry Simons,
Friedrich Hayek, Lars Cornelissen
Mitja Sardoč
The Language of Neoliberal Education:
An Interviw with Henry Giroux
In this interview, Prof. Henry Giroux engages with some of the most chal-
lenging issues associated with the neoliberal educational agenda. In the
149