Page 168 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 168
razlikujejo statistično značilno med seboj –anksioznost (t(1026) = 0,81; p =
0,420), čuječnost (t(1023) = -1,20; p = 0,232).

9.0 Kraj bivanja

Ker se večina spremenljivk ne porazdeljuje normalno, smo izvedle Kruskal-
-Wallisov test (poročanje vsakega je razvidno za spremenljivkami v oklepaju). V
prvem in tretjem merjenju so se normalno porazdeljevale spremenljivke anksi-
oznost in čuječnost, v drugem merjenju pozitivne vrednote, anksioznost in ču-
ječnost, ter v četrtem merjenju meje in pričakovanja, pozitivne vrednote, kom-
petentnost, zavzemanje perspektive, anksioznost, COVID-19 anksioznost in
čuječnost. Za ugotavljanje točnejših razlik med skupinami smo nadalje izved-
le še parne primerjave s pomočjo Mann-Whitneyjevega testa, kjer smo za več-
jo statistično pravilnost prilagodile p vrednost pomembnosti (0,05/6 = 0,008).

9.1 Razvojni viri

168

Prvo merjenje

Tabela 161: Povprečja in standardna deviacija za razvojne vire glede
na kraj bivanja v prvem merjenju

Podpora V velikem mestu V manjšem mestu V manjšem kraju Na vasi
M SD M SD M SD M SD
Opolnomočenje 3,12 0,55 3,10 0,54 3,11 0,52 3,14 0,55
Zunanji viri Meje in pričakovanja 3,37 0,48 3,41 0,45 3,42 0,45 3,43 0,45
3,09 0,45 3,10 0,44 3,12 0,47 3,14 0,46
Konstruktivna ra-
ba časa 2,57 0,56 2,57 0,55 2,59 0,59 2,60 0,57

Zavezanost učenju 3,07 0,49 3,09 0,46 3,05 0,47 3,00 0,45
3,24 0,43 3,21 0,41 3,21 0,40 3,19 0,42
Pozitivne vrednote 3,15 0,47 3,13 0,46 3,12 0,45 3,12 0,47
Notranji viri 3,03 0,63 2,98 0,63 2,99 0,58 2,97 0,59

Socialne spretnosti

Pozitivna identiteta

Pri spremenljivki zavezanost učenju se je za pomembno parno primerjavo iz-
kazala: v majhnem mestu in na vasi (Z = –3,23; p = 0,001), vsi ostali p > 0,020, pri
čemer so bolj zavezani učenju tisti_e, ki živijo v majhnem mestu.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173