Page 210 - Ana Kozina and Nora Wiium, eds. ▪︎ Positive Youth Development in Contexts. Ljubljana: Educational Research Institute, 2021. Digital Library, Dissertationes (Scientific Monographs), 42.
P. 210
positive youth development in contexts
Keywords: multilingualism, PYD, the language of schooling, language anx-
iety, migrant education
Spodbujanje posameznikovega celotnega jezikovnega repetoarja kot potencial
za pozitivni razvoj mladih
Povzetek
V prispevku raziskujemo vlogo jezika, pri tem zlasti večjezičnosti kot rele-
vantnega konteksta v okviru paradigme pozitivnega razvoja mladih (PYD).
Večjezičnost danes v splošnem razumemo kot posameznikovo obvladova-
nje kompleksnega jezikovnega repertoarja, ki se tesno povezuje s kogni-
tivnimi, družbenimi, osebnostnimi, pa tudi z učnimi in (pričakovanimi)
poklicnimi koristmi (Herzog-Punzenberger et al., 2017). Evropske izobra-
ževalne politike opredeljujejo večjezičnost kot enega glavnih stebrov glo-
balne in multikulturne vzgoje in izobraževanja. Zato ni naključje, da insti-
tucije v okviru Evropske unije svoje članice spodbujajo k razvijanju novih
“večjezičnih in vsešolskih pristopov, ki kot enakovredne v učni proces
vključujejo učne in tuje jezike, skupaj z jeziki družinskega okolja, ki jih go-
vorijo učenci in dijaki, na ravni vseh učnih predmetov ter kurikula, kot
tudi z vključevanjem njihovih staršev in širšega šolskega okolja” (Staring &
Broughton, 2020, p. 17). V prispevku orišemo aktualna sodobna pojmova-
nja večjezičnosti, na katerih so utemeljena relevantna priporočila Evropske
unije za vključevanje večjezičnih pristopov v vzgojo in izobraževanje. Na
tej podlagi v nadaljevanju iščemo možne stične točke, ki bi lahko omogo-
čile konceptualizacijo jezikovnega konteksta v okviru paradigme pozitiv-
nega razvoja mladih s teorijami večjezičnosti in njenih različnih dimenzij v
kontekstu šolskega okolja (zlasti učnega, prvega in tujih jezikov) s poudar-
kom na učencih in dijakih s priseljenskim ozadjem.
Ključne besede: večjezičnost, pozitivni razvoj mladih, učni jezik, jezikovna
anksioznost, izobraževanje priseljencev
Introduction
The article reflects the possibilities of interdisciplinary research combining
certain multilingual perspectives from the sociolinguistics field with pos-
itive youth development (PYD). This line of research has yet to be consid-
ered on its own and in the article we wish to outline the scope of the lan-
guage context within the PYD model by indicating certain key features
of multilingualism and its research while also tackling two fundamental
questions along the way:
210
Keywords: multilingualism, PYD, the language of schooling, language anx-
iety, migrant education
Spodbujanje posameznikovega celotnega jezikovnega repetoarja kot potencial
za pozitivni razvoj mladih
Povzetek
V prispevku raziskujemo vlogo jezika, pri tem zlasti večjezičnosti kot rele-
vantnega konteksta v okviru paradigme pozitivnega razvoja mladih (PYD).
Večjezičnost danes v splošnem razumemo kot posameznikovo obvladova-
nje kompleksnega jezikovnega repertoarja, ki se tesno povezuje s kogni-
tivnimi, družbenimi, osebnostnimi, pa tudi z učnimi in (pričakovanimi)
poklicnimi koristmi (Herzog-Punzenberger et al., 2017). Evropske izobra-
ževalne politike opredeljujejo večjezičnost kot enega glavnih stebrov glo-
balne in multikulturne vzgoje in izobraževanja. Zato ni naključje, da insti-
tucije v okviru Evropske unije svoje članice spodbujajo k razvijanju novih
“večjezičnih in vsešolskih pristopov, ki kot enakovredne v učni proces
vključujejo učne in tuje jezike, skupaj z jeziki družinskega okolja, ki jih go-
vorijo učenci in dijaki, na ravni vseh učnih predmetov ter kurikula, kot
tudi z vključevanjem njihovih staršev in širšega šolskega okolja” (Staring &
Broughton, 2020, p. 17). V prispevku orišemo aktualna sodobna pojmova-
nja večjezičnosti, na katerih so utemeljena relevantna priporočila Evropske
unije za vključevanje večjezičnih pristopov v vzgojo in izobraževanje. Na
tej podlagi v nadaljevanju iščemo možne stične točke, ki bi lahko omogo-
čile konceptualizacijo jezikovnega konteksta v okviru paradigme pozitiv-
nega razvoja mladih s teorijami večjezičnosti in njenih različnih dimenzij v
kontekstu šolskega okolja (zlasti učnega, prvega in tujih jezikov) s poudar-
kom na učencih in dijakih s priseljenskim ozadjem.
Ključne besede: večjezičnost, pozitivni razvoj mladih, učni jezik, jezikovna
anksioznost, izobraževanje priseljencev
Introduction
The article reflects the possibilities of interdisciplinary research combining
certain multilingual perspectives from the sociolinguistics field with pos-
itive youth development (PYD). This line of research has yet to be consid-
ered on its own and in the article we wish to outline the scope of the lan-
guage context within the PYD model by indicating certain key features
of multilingualism and its research while also tackling two fundamental
questions along the way:
210