Page 152 - Ana Kozina and Nora Wiium, eds. ▪︎ Positive Youth Development in Contexts. Ljubljana: Educational Research Institute, 2021. Digital Library, Dissertationes (Scientific Monographs), 42.
P. 152
positive youth development in contexts
serve as a starting point for further research in finding effective ways to
support positive youth development.
Keywords: immigrant background; positive youth development; PISA
2018; educational policies; Slovenia
Kazalniki pozitivnega razvoja mladih med učenci, pripadniki večinskega prebivalstva, in učenci
priseljenci znotraj slovenskega izobraževalnega okolja
Povzetek
Številne študije (Fuligni, 2004; Lerner et al., 2015; Wiium & Dimitrova,
2019) so pokazale, da model kazalnikov pozitivnega razvoja mladih 5C
(kompetentnost, samozavest, značaj, povezanost in skrb) učinkovito spod-
buja pozitivne vidike razvoja mladostnikov. Mladostništvo je obdobje po-
spešenega telesnega, intelektualnega in čustvenega razvoja, ki je lahko zelo
stresno za mlade, še posebej pa za mlade priseljence, ki se hkrati soočajo
še z drugimi ovirami, povezanimi z njihovim ozadjem (npr. diskrimina-
cija, iskanje novih prijateljev, neznanje jezika itd.) Prispevek se osredotoča
na razlike v samooceni kompetenc, značilnosti in veščin kazalnikov pozi-
tivnega razvoja mladih med učenci, pripadniki večinskega prebivalstva, in
učenci priseljenci prve in druge generacije, v kontekstu slovenskega izobra-
ževalnega okolja, njegov namen pa je ugotoviti, na katerih področjih učenci
potrebujejo več podpore pri zagotavljanju optimalnih pogojev za vključe-
vanje učencev migrantov. Razlike v samooceni kompetenc med skupina-
mi učencev smo analizirali na nacionalnem vzorcu mednarodne raziska-
ve PISA 2018 s pomočjo programa IDB Analyzer. Rezultati so pokazali, da
slovensko okolje ne zagotavlja optimalnih pogojev za uspešno vključevanje
migrantov in opozarjajo na tri področja, kjer učenci potrebujejo več pod-
pore: (1) zaznava samo-učinkovitosti učencev priseljencev prve in druge ge-
neracije, (2) povezanost učencev priseljencev druge generacije z družino,
vrstniki in učitelji ter (3) odnos učencev, pripadnikov večinskega prebival-
stva, do raznolikosti. Čeprav so rezultati preliminarni, pa služijo kot temelj
nadaljnjega raziskovanja tega področja ter iskanja načinov za podporo po-
zitivnega razvoja mladih.
Ključne besede: imigrantsko ozadje, pozitivni razvoj mladih, PISA
2018; izobraževalne politike; Slovenija.
Adolescence is a period in which young people experience great chang-
es (physical, cognitive, social, emotional, interpersonal), which put them
under considerable stress. Such pressure is even greater for young people
152
serve as a starting point for further research in finding effective ways to
support positive youth development.
Keywords: immigrant background; positive youth development; PISA
2018; educational policies; Slovenia
Kazalniki pozitivnega razvoja mladih med učenci, pripadniki večinskega prebivalstva, in učenci
priseljenci znotraj slovenskega izobraževalnega okolja
Povzetek
Številne študije (Fuligni, 2004; Lerner et al., 2015; Wiium & Dimitrova,
2019) so pokazale, da model kazalnikov pozitivnega razvoja mladih 5C
(kompetentnost, samozavest, značaj, povezanost in skrb) učinkovito spod-
buja pozitivne vidike razvoja mladostnikov. Mladostništvo je obdobje po-
spešenega telesnega, intelektualnega in čustvenega razvoja, ki je lahko zelo
stresno za mlade, še posebej pa za mlade priseljence, ki se hkrati soočajo
še z drugimi ovirami, povezanimi z njihovim ozadjem (npr. diskrimina-
cija, iskanje novih prijateljev, neznanje jezika itd.) Prispevek se osredotoča
na razlike v samooceni kompetenc, značilnosti in veščin kazalnikov pozi-
tivnega razvoja mladih med učenci, pripadniki večinskega prebivalstva, in
učenci priseljenci prve in druge generacije, v kontekstu slovenskega izobra-
ževalnega okolja, njegov namen pa je ugotoviti, na katerih področjih učenci
potrebujejo več podpore pri zagotavljanju optimalnih pogojev za vključe-
vanje učencev migrantov. Razlike v samooceni kompetenc med skupina-
mi učencev smo analizirali na nacionalnem vzorcu mednarodne raziska-
ve PISA 2018 s pomočjo programa IDB Analyzer. Rezultati so pokazali, da
slovensko okolje ne zagotavlja optimalnih pogojev za uspešno vključevanje
migrantov in opozarjajo na tri področja, kjer učenci potrebujejo več pod-
pore: (1) zaznava samo-učinkovitosti učencev priseljencev prve in druge ge-
neracije, (2) povezanost učencev priseljencev druge generacije z družino,
vrstniki in učitelji ter (3) odnos učencev, pripadnikov večinskega prebival-
stva, do raznolikosti. Čeprav so rezultati preliminarni, pa služijo kot temelj
nadaljnjega raziskovanja tega področja ter iskanja načinov za podporo po-
zitivnega razvoja mladih.
Ključne besede: imigrantsko ozadje, pozitivni razvoj mladih, PISA
2018; izobraževalne politike; Slovenija.
Adolescence is a period in which young people experience great chang-
es (physical, cognitive, social, emotional, interpersonal), which put them
under considerable stress. Such pressure is even greater for young people
152