Page 177 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 177
zetek

V pričujoči publikaciji predstavljamo izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziska-
vi PISA 2012, vključno s primeri nalog, ki so bile uporabljene tako v predraziskavi kot v
glavnem zajemu podatkov omenjene študije v letu 2009. Na začetku na kratko predstavlja-
mo organizacijske značilnosti raziskave na mednarodni in nacionalni ravni. V nadaljeva-
nju podrobneje predstavljamo strokovna izhodišča merjenja bralne pismenosti, na podla-
gi katerih so naloge oblikovane. Podrobneje predstavljamo tri temeljne dimenzije bralne
pismenosti, in sicer bralne situacije (osebni, javni, poklicni in izobraževalni kontekst na-
log), obliko besedila, ki se deli glede na vrsto in tip ter bralne vidike oz. procese (iskanje in
dostopanje do podatkov, integracija in interpretacija, razmišljanje o … in vrednotenje be-
sedila). V naslednjih poglavjih predstavljamo tudi nekatere motivacijske dejavnike bralne
pismenosti ter pomen poznavanja metakognicije in metakognitivnih strategij v tem okvi-
ru. Ker je poglaviten cilj pričujoče publikacije raba le-te pri približevanju uporabe znanja
v konkretnih problemsko zasnovanih situacijah učencem in dijakom, ob koncu navajamo
še konkretne naloge, ki so bile s tega področja objavljene s strani organizacije OECD. Na-
loge zajemajo tako stimulus kot vprašanja ter kodirno shemo za ugotavljanje pravilnih in
napačnih odgovorov.

177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182