Page 89 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 89
avtorjih 89
Dr. Eva Klemenčič je višja znanstvena sodelavka, na Pedagoškem inštitutu vod-
ja Centra za uporabno epistemologijo. Center v okviru Pedagoškega inštituta
ob delu na nacionalnih raziskavah koordinira vse mednarodne raziskave zna-
nja (na populaciji učencev in dijakov), v katerih sodeluje Slovenija. Gre za razi-
skave OECD in IEA. Ena od mednarodnih raziskav je tudi Mednarodna raziska-
va državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA International Civic and Citizenship
Education Study – ICCS). V pričujoči monografiji opisujemo rezultate te razi-
skave, in sicer cikla iz leta 2016.
Je predstavnica Slovenije v Generalni skupščini IEA ter izvoljena delegatka
v IEA Standing Comittee, nacionalna raziskovalna koordinatorica treh raziskav
IEA, že omenjene raziskave ICCS, Mednarodne raziskave računalniške in infor-
macijske pismenosti (IEA ICILS 2013) ter Mednarodne raziskave bralne pisme-
nosti (IEA PIRLS 2016, od 2018: PIRLS DIGITAL 2021), prav tako je ena od ustano-
viteljic mednarodne raziskovalne mreže, ki se ukvarja z raziskovanjem uporabe
podatkov mednarodnih raziskav znanja za nacionalno oblikovanje politik na
področju edukacije. Njena glavna raziskovalna področja so: mednarodne razi-
skave znanja, državljanska vzgoja, učbeniški teksti, didaktika sociologije, soci-
ologija izobraževanja, znanje.
Dr. Plamen V. Mirazchiyski ima magisterij in doktorat znanosti iz socialne peda-
gogike ter diplomo iz predšolske vzgoje in osnovnošolskega izobraževanja. Bil
je zaposlen v Centru za kontrolo kakovosti in preverjanje znanja pod okriljem
Ministrstva za šolstvo, mlade in znanost v Bolgariji, kjer je bil zadolžen za po-
dročje psihometrije in analiz nacionalnih preverjanj znanj. Od leta 2008 je bil
zaposlen v International Association for the Evaluation of Educational Achieve-
Dr. Eva Klemenčič je višja znanstvena sodelavka, na Pedagoškem inštitutu vod-
ja Centra za uporabno epistemologijo. Center v okviru Pedagoškega inštituta
ob delu na nacionalnih raziskavah koordinira vse mednarodne raziskave zna-
nja (na populaciji učencev in dijakov), v katerih sodeluje Slovenija. Gre za razi-
skave OECD in IEA. Ena od mednarodnih raziskav je tudi Mednarodna raziska-
va državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA International Civic and Citizenship
Education Study – ICCS). V pričujoči monografiji opisujemo rezultate te razi-
skave, in sicer cikla iz leta 2016.
Je predstavnica Slovenije v Generalni skupščini IEA ter izvoljena delegatka
v IEA Standing Comittee, nacionalna raziskovalna koordinatorica treh raziskav
IEA, že omenjene raziskave ICCS, Mednarodne raziskave računalniške in infor-
macijske pismenosti (IEA ICILS 2013) ter Mednarodne raziskave bralne pisme-
nosti (IEA PIRLS 2016, od 2018: PIRLS DIGITAL 2021), prav tako je ena od ustano-
viteljic mednarodne raziskovalne mreže, ki se ukvarja z raziskovanjem uporabe
podatkov mednarodnih raziskav znanja za nacionalno oblikovanje politik na
področju edukacije. Njena glavna raziskovalna področja so: mednarodne razi-
skave znanja, državljanska vzgoja, učbeniški teksti, didaktika sociologije, soci-
ologija izobraževanja, znanje.
Dr. Plamen V. Mirazchiyski ima magisterij in doktorat znanosti iz socialne peda-
gogike ter diplomo iz predšolske vzgoje in osnovnošolskega izobraževanja. Bil
je zaposlen v Centru za kontrolo kakovosti in preverjanje znanja pod okriljem
Ministrstva za šolstvo, mlade in znanost v Bolgariji, kjer je bil zadolžen za po-
dročje psihometrije in analiz nacionalnih preverjanj znanj. Od leta 2008 je bil
zaposlen v International Association for the Evaluation of Educational Achieve-