Page 16 - Ana Kozina and Nora Wiium, eds. ▪︎ Positive Youth Development in Contexts. Ljubljana: Educational Research Institute, 2021. Digital Library, Dissertationes (Scientific Monographs), 42.
P. 16
positive youth development in contexts

framework for promoting thriving and healthy development among young
people in Norway. Yet, in this respect, more research is needed to better
understand developmental assets and their influence in the Norwegian
context.
Keywords: positive youth development, developmental assets, thriving,
Norway

Pozitivni razvoj mladih in uspešnost mladih na Norveškem
Povzetek
Pozitivni razvoj mladih (PYD) se osredinja na pozitivne značilnosti mla-
dih in na to, kako te značilnosti spodbujajo uspešnost mladih in zdrav ra-
zvoj. Raziskave po svetu poročajo o pomembni povezanosti med razvojni-
mi viri in u​​ spešnostjo mladih. In sicer, mladi, ki poročajo o več razvojnih
virih, poročajo tudi o več kazalnikih uspešnosti. Je pa tovrstnih raziskav na
Norveškem manj. Pričujoča raziskava zapolnjuje to vrzel z raziskovanjem
povezanosti razvojnih virov in kazalnikov uspešnosti na vzorcu 591 dija-
kinj in dijakov (55% deklet) iz Norveške. Povprečna starost dijakinj in dija-
kov je 16,70 let (SD = 0,90). Ugotovitve korelacijske analize so pokazale, da
je vseh osem v raziskavo vljučenih razvojnih virov statistično pomembno
povezanih s kazalniki uspešnosti. Kazalniki uspešnosti so opredeljeni kot
sestavljena spremenljivka, ki odraža dobro telesno zdravje, vodenje, odlo-
žitev nagrade, premagovanje stisk, sprejemanje raznolikosti, učni uspeh in
pomoč drugim. V nadaljevanju je regresijska analiza pokazala, da sta le
dva od štirih notranjih virov (tj. Zavezanost učenju in Pozitivne vrednote)
in dve od štirih zunanjih virov (tj. Opolnomočenje in Konstruktivna raba
časa) ostala statistično pomembno povezana z uspešnostjo. Regresijska
analiza je pokazala tudi, da razvojni viri skupaj z demografskimi spremen-
ljivkami: starostjo, spolom in stopnjo izobrazbe staršev pojasnijo 21% varia-
bilnosti v uspešnosti, medtem ko razvojni viri sami pojasnijo približno 19%
variabilnosti. Ugotovitve kažejo, da lahko razvojni vir predstavljajo dober
okvir za spodbujanje uspešnega in zdravega razvoja mladih na Norveškem.
Je za bolj poglobljeno razumevanje tako razvojnih virov kot njihovega vpli-
va v norveškem kontekstu potrebno več raziskav.
Ključne besede: pozitiven razvoj mladih, razvojni viri, uspešnost, Norveška

Adolescence is a transitional phase from childhood to adulthood charac-
terised by biological, social, and cognitive changes/challenges. This is an
important period in life in which individuals develop their identity, values

16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21