Page 135 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 135
ačunaj površino (ploščino) celotne strehe. Zapiši svoj potek reševanja.
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................

GARAŽA: TOČKOVANJE 2
NAMEN VPRAŠANJA: 

Opis: Uporabiti Pitagorov izrek pri tolmačenju načrta in izračunati ploščino pra-
vokotnika
Matematično področje: Liki in telesa
Kontekst: Poklicen
Proces: Uporaba

Pravilen odgovor

Koda 21: Vsaka vrednost v razponu od 31 do 33 s pravilnim postopkom reševanja ali
brez njega. [Enota (m²) ni zahtevana.]
• 12 ∙ 2,6 = 31,2

• 12 ∙ 2,69 = 32,28 m2


• 12 ∙ 2,7 = 32,4 m2

Delno pravilen odgovor

Koda 11:  Učenec v postopku reševanja pravilno uporabi Pitagorov izrek, vendar se
bodisi zmoti pri računanju, bodisi uporabi napačno dolžino ali pa ploščine
strehe ne pomnoži z dva.
• 2,52 + 12 = 6; 12 ∙ √6 = 29,39 [Pravilna uporaba Pitagorovega izreka z
računsko napako.]
• 22 + 12 = 5; 2 ∙ 6 ∙ √5 = 26,8 m2 [Napačna uporaba dolžine.]
• 6 ∙ 2,6 = 15,6 [Ploščine strehe ne pomnoži z dva.]

135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140