Page 124 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 124
a 22: 15 [Računska (aritmetična) rešitev s pravilnim sklepanjem]
• Član pri enem DVD-ju prihrani 0,70 zeda. Ker je na začetku
plačal 10 zedov, mora prihraniti vsaj to vsoto, da pokrije članarino.
10 ÷ 0,70 = 14,2... ali 15 DVD-jev.

Koda 23: 15 [Pravilna rešitev z uporabo sistematičnega poskušanja, pri kateri učenec
izbere eno število ter poišče ceno za člane in nečlane; nato te rezultate uporabi,
da določi število (15), pri katerem član plača manj kot nečlan.]
• 10 DVD-jev = 32 zedov za nečlane in 25 zedov + 10 zedov = 35 zedov
za člane. Potrebno je poizkusiti s številom, ki je večje od 10. 15 DVD-
jev stane 54 zedov za nečlane in 37,50 + 10 = 47,50 zedov za člane. Če
poskusiš z manjšim številom: 14 DVD-jev = 44,80 zedov za nečlane in
35 + 10 = 45 zedov za člane. Torej je odgovor: 15 DVD-jev.

Koda 24: 15; s katerim drugim pravilnim postopkom reševanja.
Delno pravilen odgovor
Koda 11: 15; brez sklepanja ali postopka reševanja.
Koda 12: Pravilen izračun, a z neustreznim zaokroževanjem ali brez zaokroževanja, ker

ne upošteva konteksta.
• 14
• 14,2
• 14,3
• 14,28 …
Nepravilen odgovor
Koda 00: Drugi odgovori.
Koda 99: Ni odgovora.

124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129