Page 152 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 152
• Letala.
• Zračni prevoz.
• Reaktivna letala.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Poda pomanjkljiv ali nejasen odgovor.
• Zrakoplov.
Poda odgovor, ki kaže nepravilno razumevanje besedila, ali neprepričljiv ali
neumesten odgovor.
• Vesoljske obleke. [to ni prevozno sredstvo]
• Velika potniška letala. [Besedilo ne opravičuje te natančnosti – omemba
velikih potniških letal ni relevantna pri tem vprašanju.]
Koda 9: Ni odgovora.
4. vprašanje: BALON
S kakšnim namenom je v besedilo vključena podoba velikega potniškega letala?
............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
BALON: TOČKOVANJE 4
NAMEN VPRAŠANJA:
Razmišljanje o … in vrednotenje besedila: Razmišljanje o vsebini besedila in
vrednotenje le-te.
Prepoznati namen ilustracije v shematičnem opisnem besedilu.
Pravilen odgovor
Koda 1: Eksplicitno ali implicitno omeni višino. Učenec lahko omeni primerjavo med
velikim potniškim letalom in balonom.
• Da bi pokazali, kako visoko je letel balon.
• Da bi poudarili dejstvo, da je šel balon zelo, zelo visoko.
• Da bi pokazali, kako veličasten je njegov rekord. Letel je višje kot velika
potniška letala!
152
• Zračni prevoz.
• Reaktivna letala.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Poda pomanjkljiv ali nejasen odgovor.
• Zrakoplov.
Poda odgovor, ki kaže nepravilno razumevanje besedila, ali neprepričljiv ali
neumesten odgovor.
• Vesoljske obleke. [to ni prevozno sredstvo]
• Velika potniška letala. [Besedilo ne opravičuje te natančnosti – omemba
velikih potniških letal ni relevantna pri tem vprašanju.]
Koda 9: Ni odgovora.
4. vprašanje: BALON
S kakšnim namenom je v besedilo vključena podoba velikega potniškega letala?
............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
BALON: TOČKOVANJE 4
NAMEN VPRAŠANJA:
Razmišljanje o … in vrednotenje besedila: Razmišljanje o vsebini besedila in
vrednotenje le-te.
Prepoznati namen ilustracije v shematičnem opisnem besedilu.
Pravilen odgovor
Koda 1: Eksplicitno ali implicitno omeni višino. Učenec lahko omeni primerjavo med
velikim potniškim letalom in balonom.
• Da bi pokazali, kako visoko je letel balon.
• Da bi poudarili dejstvo, da je šel balon zelo, zelo visoko.
• Da bi pokazali, kako veličasten je njegov rekord. Letel je višje kot velika
potniška letala!
152