Page 75 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja matematične pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 7
P. 75
vprašanje: PRODAJALNA SLADOLEDA
Maša bo v prodajalni položila tudi nov tlak. Koliko znaša skupna površina (ploščina)
prodajalne brez strežnega dela in pulta? Zapiši svoj potek reševanja.
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………..............................................................................................
PRODAJALNA SLADOLEDA: TOČKOVANJE 2
NAMEN VPRAŠANJA:
Opis: Izračunati ploščine večkotnikov
Matematično področje: Liki in telesa
Kontekst: Poklicni
Proces: Uporaba
Pravilen odgovor
Koda 2: 31,5. [z enoto ali brez nje]
Delno pravilen odgovor
Koda 1: Postopek, ki kaže na pravilno uporabo mreže pri izračunu ploščine, vendar z
napačno uporabo merila ali z računsko napako.
• 126. [Iz odgovora je razvidno, da je bila ploščina izračunana pravilno,
vendar učenec ni uporabil mreže, da bi dobil pravo vrednost.]
• 7,5 • 5 (=37,5) – 3 • 2,5 (=7,5) – ½ • 2 • 1,5 (=1,5) = 28,5 m2. [Odšteje
ploščino trikotnika, namesto da bi jo prištel, ko deli celotno površino na
manjše ploščine.]
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.
75
Maša bo v prodajalni položila tudi nov tlak. Koliko znaša skupna površina (ploščina)
prodajalne brez strežnega dela in pulta? Zapiši svoj potek reševanja.
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………..............................................................................................
PRODAJALNA SLADOLEDA: TOČKOVANJE 2
NAMEN VPRAŠANJA:
Opis: Izračunati ploščine večkotnikov
Matematično področje: Liki in telesa
Kontekst: Poklicni
Proces: Uporaba
Pravilen odgovor
Koda 2: 31,5. [z enoto ali brez nje]
Delno pravilen odgovor
Koda 1: Postopek, ki kaže na pravilno uporabo mreže pri izračunu ploščine, vendar z
napačno uporabo merila ali z računsko napako.
• 126. [Iz odgovora je razvidno, da je bila ploščina izračunana pravilno,
vendar učenec ni uporabil mreže, da bi dobil pravo vrednost.]
• 7,5 • 5 (=37,5) – 3 • 2,5 (=7,5) – ½ • 2 • 1,5 (=1,5) = 28,5 m2. [Odšteje
ploščino trikotnika, namesto da bi jo prištel, ko deli celotno površino na
manjše ploščine.]
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.
75