Štremfel Urška

dr. Urška Štremfel, znanstvena sodelavka


email: urska.stremfel@pei.si


telefon: +386 1 420 12 67


COBISS


Urška Štremfel je doktorica politoloških znanosti. Na Pedagoškem inštitutu je zaposlena kot znanstvena sodelavka v Centru za uporabno epistemologijo. Njeno raziskovalno področje je analiza izobraževalnih politik (nacionalnih, evropskih, mednarodnih ter njihovo medsebojno delovanje). V tem okviru posebno pozornost namenja vlogi mednarodnih raziskav znanja pri oblikovanju slovenske izobraževalne politike in izobraževalnih praks slovenskih šol ter razvoju na podatkih temelječega izobraževanja. Pomemben del njenega raziskovalnega dela vključuje tudi pripravo primerjalnih študij izobraževalnih politik in oblikovanje javnopolitičnih priporočil na področjih pozitivnega razvoja mladih, socialnega in čustvenega učenja ter različnih vidikov dobrobiti in pravičnosti v izobraževanju.

 

Je članica mednarodnih znanstvenih združenj European Educational Research Association (Network Policy Studies and Politics of Education), European Comparative Education Society in Europe, International Public Policy Association in European Consortium for Political Research (Network Knowledge and Governance) ter predsednica upravnega odbora Network of Education Policy Centers.

 

Raziskovalno delo opravlja v okviru programske skupine Edukacijske raziskave ter v raznolikih nacionalnih in mednarodnih temeljnih in aplikativnih projektih. Je avtorica več znanstvenih monografij, znanstvenih in strokovnih člankov ter poglavij v znanstvenih monografijah. Izsledke raziskovalnega dela predstavlja na nacionalnih in mednarodnih znanstvenih konferencah ter kot vabljena predavateljica na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani.

 

 

 


Trenutni projekti


Programska skupina Edukacijske raziskave


Strokovno-razvojna naloga – Vloga dobrobiti učencev in učenk pri pojasnjevanju učne motivacije in dosežkov: upoštevanje dejavnikov na ravni šole in učinkov pandemije Covid-19 (2024–2025)


Model pozitivnega razvoja učiteljic in učiteljev: Preplet notranjih (motivacijskih, čustvenih in kognitivnih) in zunanjih (šolskih in sistemskih) virov med šolskim letom (2023–2026)


Učinki pandemije COVID-19 na šolanje, učitelje in učence: Dobro počutje/blagostanje, poučevanje in učenje (2022–2025)


Arhiv projektov


Strokovno-razvojna naloga – Analiza nacionalnih politik trajnostnega razvoja in doseganja kazalnikov ciljev SDG 4 (Unesco) (2023)


DECAP-HE: Oblikovanje za povečano kompetentnost skozi aktivno participacijo v visokem šolstvu (2022–2024)


ROKA v ROKI: Opolnomočenje učiteljic in učiteljev v Evropi za spoprijemanje s kariernimi izzivi preko podpore socialnim in čustvenim kompetencam ter sprejemanju različnosti (2021–2024)


Strokovno-razvojna naloga – Sekundarna študija PISA 2018: Globalne kompetence kot temelj uspešnega (so)delovanja v sodobnem šolskem, lokalnem in globalnem okolju (2021–2022)


Strokovno-razvojna naloga – Občutek pripadnosti šoli kot dejavnik blagostanja in učne uspešnosti učencev in učenk (2020–2021)


Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne zakonitosti v kontekstu migracij (PYD–SI–MODEL) (2019 - 2022)


STAIRS: Podpora nacionalnim, regionalnim in lokalnim deležnikom pri soočanju z izzivi socialne inkluzije v izobraževanju in usposabljanju (2019 - 2022)


ESS16/20 - Evalvacija in spremljanje kakovosti vzgojno-izobraževalnega sistema s pomočjo mednarodnih raziskav in študij (2016 - 2021)


Roka v Roki: Socialne in čustvene spretnosti za nediskriminatorno in vključujočo skupnost
(celostni pristop) (2017 - 2020)


Neoliberalizem v evropskem izobraževalnem prostoru: med učinkovitostjo in pravičnostjo slovenskih izobraževalnih politik in praks (2016 - 2018)


TITA – Team cooperation to fight early school leaving (ESL): training, innovative tools and actions (Medsektorski pristopi k obravnavi zgodnjega opuščanja izobraževanja: inovativna usposabljanja, pripomočki in dejavnosti) (2014-2017)


CAREER – Creative Awareness Raising and Empowerment for Employability and Resiliency (Opolnomočimo mlade na karierni poti) (2014-2015)


RAOLLLA – Raising Awareness and Empowerment for Employability and Resiliency (Približajmo priložnosti vseživljenjskega učenja vsem) (2013-2014)


Ugotavljanje in zagotavaljanje kakovosti v vzgoji in izobraževanju – evalvacija vzgoje in izobraževanja na podlagi mednarodno priznanih metodologij (2008-2013)


Strokovne podlage, strategije in teoretske tematizacije za izobraževanje za medkulturne odnose in aktivno državljanstvo (2010-2011)


Razvoj inovativnih in ustvarjalnih pristopov k učenju in poučevanju ob upoštevanju rezultatov mednarodnih primerjalnih študij (2009)

Dostopnost