
doc. dr. Amanda Saksida, znanstvena sodelavka
email: amanda.saksida@pei.si
telefon: 00 386 40 843 378
Doktorirala je iz kognitivnih nevroznanosti z doktorsko nalogo z naslovom “Word learning in the first year of life.” na International School for Advanced Studies (ISAS/SISSA) v Trstu. V doktorski nalogi je pod mentorstvom Jacquesa Mehlerja in Marine Nespor raziskovala učenje besed v prvem letu življenja. Za doktorsko delo je prejela oceno summa cum laude.
Amanda Saksida je docentka za interdisciplinarne študije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani ter znanstvena sodelavka na Centru za diskurzivne študije v vzgoji in izobraževanju.
Njeno raziskovanje zajema segmentacijo govora pri učenju jezika, zgodnje učenje besed, slušno pozornost pri otrocih z izgubo sluha ter razvoj verbalne in neverbalne komunikacije. Ukvarja se tudi z branjem in bralnimi disfunkcijami, predvsem disleksijo. Pri raziskavah uporablja vedenjske metode, eye-tracking, pupilometrijo, EEG in EDA.
Amanda Saksida je članica uredniškega odbora revije Slovenščina 2.0 in ekspertna evalvatorka za Evropsko komisijo. Sodelovala je pri več raziskovalnih projektih, med drugim Cognitive deficits in developmental dyslexia (DYSCO) in TALENTS FVG mobility grant to ENS Paris (2014–2015).
Trenutni projekti
Nevro-kognitivni vidiki branja in učenja s papirja in z zaslonov. Pedagoški inštitut Ljubljana
Arhiv projektov
Introducing a novel approach to early interventions and diagnostic measures in children with hearing-loss: a multidisciplinary perspective centered on parent training. IRCCS Burlo-Garofolo, Trieste, RC 42/22, 2021-2023
TermFrame: Terminology and Knowledge Frames across Languages (temeljni project), ARRS, J6-9372 (B), 2018-2021 The meaning of words: the structural and functional neural networks at birth”, IRCCS Burlo-Garofolo, Trieste, RC 11/17, 2017-2020
Cognitive deficits in developmental dyslexia (DYSCO). TALENTS FVG mobility grant (TALENTS FVG Programme, Activity 2, FP1362540002, European Social Fund), 2014-2015.
Processing Activates Specific Constraints for Language Acquisition, European Research Council Grant Agreement 269502 (PASCAL)/FP7/2007-2013, 2009-2014, 2015-2016