Kozina Ana

izr. prof. dr. Ana Kozina, višja znanstvena sodelavka


email: ana.kozina@pei.si


telefon: + 386 1 420 12 54


COBISS


Ana Kozina je diplomirana univerzitetna psihologinja, doktorica psiholoških ved in izredna profesorica na področju psihologije. Leta 2011 je uspešno zagovarjala doktorsko disertacijo z naslovom “Agresivnost kot odgovor na anksioznost in vloga obeh v šolskem prostoru”.

 

Na Pedagoškem inštitutu je vodja Centra za Evalvacijske študije. Njeno raziskovalno delo sega na področja pedagoške, razvojne in pozitivne psihologije. Na področju razvojne psihologije se ukvarja z razvojem agresivnosti, anksioznosti in empatije (v obdobju otroštva in mladostništva) ter njune interakcije na ravni posameznika in na ravni širšega družbenega okolja ter s pozitivnim razvojem mladih. Aktivno je vključena v mednarodno skupino s sedežem na Univerzi v Bergnu, ki raziskuje dejavnike pozitivnega razvoja mladih. Na področju pedagoške psihologije se ukvarja s preučevanjem dejavnikov, ki vplivajo na učne dosežke in dobrobit otrok, mladostnic in mladostnikov (šolska klima, socialno in čustveno učenje, motivacija, samopodoba) ter z dejavniki, ki soustvarjajo pozitivni razvoj strokovnih delavk in delavcev na področju vzgoje in izobraževanja. Na področju pozitivne psihologije v mednarodni in nacionalni prespektivi eksperimentalno preizkuša intervencije s področja socialnega in čustvenega učenja ter prepoznavanja raznolikosti.

 

S svojim raziskovalnim delom je vključena v nacionalne in mednarodne raziskovalne projekte ter evalvacijske študije. Izsledke svojih raziskav redno objavlja in predstavlja na mednarodnih znanstvenih konferencah. Deluje kot vabljena predavateljica ter članica mednarodnih znanstvenih združenj (ISSBD, EADP) in mrež (International Association of Educators).

 

Je članica programske skupine Edukacijske raziskave, članica Znanstvenega sveta za družboslovje, Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (ARIS),  članica Izvršnega odbora Društva psihologov Slovenije,  predsednica Programskega sveta Oddelka za psihologijo Univerze v Mariboru ter predsednica Znanstvenega sveta Pedagoškega inštituta.

 

 

 


Trenutni projekti


ARIS CRP: Pristopi za razvijanje ustvarjalnih potencialov nadarjenih v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu: nacionalna in mednarodna primerjalna analiza in raziskovalno-podprta priporočila (2024-2026) (raziskovalka)


ARIS TRP: Model pozitivnega razvoja učiteljic in učiteljev: Preplet notranjih (motivacijskih, čustvenih in kognitivnih) in zunanjih (šolskih in sistemskih) virov med šolskim letom (vodja)


Arhiv projektov


ARIS TRP: Socialni kontekst kot dejavnik medvrstniškega nasilja: kako z oblikovanjem pozitivne vrstniške kulture prispevati k vključujoči šoli (2021-2024) (vodja na PI: izr. prof.. dr. Ana Kozina)


Erasmus K3: ROKA v ROKI: Opolnomočenje učiteljic in učiteljev v Evropi za spoprijemanje s kariernimi izzivi preko podpore socialnim in čustvenim kompetencam ter sprejemanju različnosti (vodja)


Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne zakonitosti v kontekstu migracij (PYD–SI–MODEL)


Erasmus K3: ROKA v ROKI: Socialne in čustvene spretnosti za nediskriminatorno in vključujočo skupnost(celostni pristop) (vodja)


Erasmus K2: BRAVEdu: Breaking the poverty tabu: Roles and responsibilities of education (vodja).


ARIS TRP: Neoliberalizem v evropskem izobraževalnem prostoru: med učinkovitostjo in pravičnostjo slovenskih izobraževalnih politik in praks (študija primera 2: Zagotavljanje pravičnosti z razvijanjem čustvenih in socialnih spretnosti dijakov ter njihovega blagostanja za višjo učinkovitost) (raziskovalka)


ARIS TRP: Razvoj smernic za zmanjševanje agresivnosti na ravni šol na podlagi modela povezanosti agresivnosti in anksioznosti ter analize trenda obeh pojavov v slovenskih osnovnih šolah od leta 2007 do leta 2011 (vodja)


Erasmus K3: TITA: Team cooperation to fight early school leaving (raziskovalka)


Erasmus K2: RAOLLLA: Približajmo priložnosti vseživljenjskega učenja vsem (raziskovalka)


ARIS CRP: Analiza nasilnega vedenja (pogostost, oblike in razvojni trendi) v slovenskem šolskem prostoru od leta 1991 dalje s poudarkom na mednarodnih primerjavah (raziskovalka)


Nacionalna evalvacijska študija: Profesionalni razvoj strokovnih delavcev v poklicnem in strokovnem izobraževanju (sodelujoča raziskovalka)


Mednarodna razikava TIMSS (mednarodna raziskava trendov znanja matematike in naravoslovja) in TIMSS Advanced (mednarodna raziskava trendov znanja matematike in naravoslovja za maturante) (raziskovalka)

Dostopnost