VABILO na strokovno srečanje: Merjenje znanja matematike in naravoslovja za razvoj poučevanja,

Vljudno vas vabimo na strokovno srečanje z razpravo z naslovom Merjenje znanja matematike in naravoslovja za razvoj poučevanja, ki bo v torek, 21. januarja 2025 na Pedagoškem inštitutu v Ljubljani.

Srečanje je namenjeno odkrivanju možnosti za izboljšanje učenja in poučevanja matematike in naravoslovja v slovenskih šolah, v luči raziskav znanja učenk in učencev ter okoliščin pridobivanja znanja z mednarodnimi raziskavami. Pričakujemo razpravo o idejah za izboljšanje izobraževanja na sistemski ravni in v praksi po objavah o padajočem trendu znanja v zadnjih raziskavah.

 

10.00 – 11.30 : Sporočila raziskav znanja za izboljšanje učenja in poučevanja

Barbara Japelj Pavešić, Pedagoški inštitut, Ljubljana: Ugotovitve iz TIMSS 2023 o poučevanju matematike in naravoslovja v Sloveniji

Pregledali bomo ugotovitve o poučevanju matematike in naravoslovja po poročanju učiteljev in učencev četrtih razredov v mednarodni perspektivi ter močna in šibkejša področja v Sloveniji.

Alenka Lipovec, Pedagoška fakulteta, Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Univerza v Mariboru: Rezultati raziskave TIMSS kot podpora prenovi poučevanja matematike

V prispevku bomo predstavili rezultate raziskave TIMSS 2023 pri slovenskih četrtošolcih. Podrobneje bomo analizirali padec dosežkov na področjih geometrija in sklepanje. Poleg analize rezultatov bomo izpostavili tudi predloge za izboljšave, ki bi slovenskim učencem zagotovile več priložnosti za učenje.

Gregor Torkar, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani: Rezultati raziskave TIMSS kot podpora prenovi poučevanja naravoslovja

V prispevku bomo izpostavili nekatere zadnje rezultate raziskave TIMAS 2023 za naravoslovje pri slovenskih četrtošolcih. Podrobneje bomo analizirali padec dosežkov, predvsem na področju žive narave, ter izpostavili problematiko razumevanja pomena učenja z raziskovanjem pri slovenskih učiteljih. V zvezi s tem bomo izpostavili tudi nekatere predloge za izboljšave v naravoslovnem izobraževanju.

Šterman Ivančič, Pedagoški inštitut, Ljubljana: Zadnji rezultati raziskave PISA 2022 s področja matematike in naravoslovja

V prispevku bomo predstavili zadnje rezultate raziskave PISA, kjer smo v letu 2022 zabeležili padec v dosežkih s področja matematike in naravoslovja slovenskih 15-letnikov. Podrobneje bomo predstavili trende na področju matematične in naravoslovne pismenosti v raziskavi PISA, doseganje posameznih znanj ter ravni teh pismenosti ter razlike med spoloma in med  srednješolskimi izobraževalnimi program.

 

12.00 – 13.30: Razprava o uporabi raziskav znanja za izboljševanje poučevanja in učenja

Izhodišča strokovnjakov  Zavoda Republike Slovenije za šolstvo in Državnega izpitnega centra:

  • Izsledki raziskav TIMSS in PISA za spremembe v poučevanju in učenju matematike
  • Izsledki raziskav TIMSS in PISA za spremembe v poučevanju in učenju naravoslovja
  • NPZ za izboljšanje poučevanja in znanja matematike

Razprava med vsemi prisotnimi.

 

13.30: Zaključek

Dostopnost