Strengthening collaborative and reflective teaching practice – Increasing Quality Services in ECEC
vodja projekta na PI: Mateja Mlinar
center: Center za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom
trajanje: september 2020 – avgust 2023
spletna stran projekta: https://www.korakzakorakom.si/rec-reflection-education-care-krepitev-sodelovalne-in-refleksivne-prakse-poucevanja
Refleksija je ena izmed ključnih kompetenc vzgojiteljev, saj jim omogoča reflektirati lastno pedagoško prakso in preko refleksije vnašati spremembe v le-to. Refleksijo strokovnih delavcev lahko podpremo preko sodelovalnih, smiselnih in motivirajočih metod. Tovrstne metode spodbujajo aktivno vključevanje strokovnih delavcev v nenehno učenje, spodbujajo sistematično in pozitivno podporo profesionalnemu razvoju. Reflektivne metode tudi krepijo sodelovanje, pripadnost in spoštovanje med strokovnimi delavci v vrtcu. Ker je profesionalni razvoj v Sloveniji dolžnost in pravica vsakega zaposlenega v vzgoji in izobraževanju, želimo s tem projektom doprinesti k profesionalnemu razvoju strokovnih delavcem in spodbujati pomen refleksije v pedagoškem delu.
S pomočjo strokovnih delavcev v izbranih vrtcih bomo skupaj raziskovali sodelovalne reflektivne metode, katere bomo tudi vnašali v njihovo prakso. Ob koncu projekta pa bomo preverili vpliv uporabe reflektivnih metod na izboljšanje pedagoškega dela.
Cilj projekta REC je ozaveščanje o pomenu refleksije in njenih pozitivnih vplivih na pedagoško prakso. Cilj je projekta je tudi vpeljati reflektivne metode na nivo celotnega vrtca in skupaj z vodstvom vrtca raziskovati, katere reflektivne metode najbolj ustrezajo njihovih potrebam. Tekom projekta bomo razvili priročnik z različnimi reflektivnimi metodami, ki jih bomo najprej testirali v praksi v dveh pilotnih vrtcih, nato pa ponudili tudi ostalih vrtcem.
V projektu smo razvili priročnik z različnimi reflektivnimi metodami, ki smo jih testirali skupaj s partnerskimi vrtci.
Pripravili pa smo tudi poročilo, v katerem predstavljamo vpliv reflektivnih praks na kakovost predšolske vzgoje in izobraževanja vključenih ustanov.
Financerji:
Projekt je sofinanciran s strani Evropske unije v sklopu programa Erasmus+.
Vključeni:
Reflektivne metode bomo kot sodelujoči partnerji v projektu REC raziskovali v konzorciju partnerjev:
- Partners for democratic change hungary partners – Hungary alapitvany (Madžarska, vodilni partnerji),
- Vernieuwing in de basisvoorzieningen voor jonge kinderen (Belgija),
- Arteveldehogeschool (Belgija),
- Pucko otvoreno uciliste Korak po korak Croatia (Hrvaška).
Sodelujoči raziskovalci/-ke na Pedagoškem inštitutu: Mateja Mlinar, Petra Bozovičar, Tina Mervic