Retorika in retorično izobraževanje v globaliziranem, visoko diverzificiranem in digitaliziranem svetu
»The Rhetorics Week at the Educational Research Institute«
Rhetoric and rhetorical education in a globalised, super diverse, digitalised world
2. 10. 2023 – 4. 10. 2023
Pedagoški inštitut, Gerbičeva 62, Ljubljana
Na Pedagoškem inštitutu raziskovanje retorike in njene pedagogike sistematično razvijamo že več kot dvajset let. V tem času smo zasnovali učne načrte za poučevanje retorike na primarni, sekundarni in terciarni ravni, kontinuirano razvijamo teoretske podlage za modele sodobnega poučevanja ter jih preizkušamo v praksi. Hkrati intenzivno sodelujemo z uveljavljenimi raziskovalci in raziskovalkami tega področja v mednarodnem okolju tako na ravni skupnega raziskovanja kot izmenjave praks sodobnega poučevanja retorike in argumentacije.
Eno takšnih sodelovanj predstavlja tudi tridnevni mednarodni kolokvij »Teden retorike na Pedagoškem inštitutu: Retorika in retorično izobraževanje v globaliziranem, visoko diverzificiranem in digitaliziranem svetu«, ki ga od 2. 10. 2023 do 4. 10. 2023 organiziramo na Pedagoškem inštitutu in bo v celoti posvečen razmislekom o retoriki in njenem izobraževanju. V treh dneh bodo z vabljenimi predavanji, ki jim bo sledila razprava, in v obliki manj formalnega pogovora na okrogli mizi sodelovale tri mednarodno uveljavljene raziskovalke, ki so hkrati tudi predstavnice različnih tradicij retoričnega izobraževanja. Prav zato bodo njihovi njihovi pogledi odstrli raznolikost pojmovanja in razumevanja pomena sodobnega retoričnega izobraževanja.
Na kolokviju bodo sodelovale:
- 2. 10. 2023 od 11h do 13h: prof. dr. Lisa Storm Villadsen (Univerza v Kopenhagnu, Danska), s predavanjem: Rhetorical citizenship: A conceptual frame for studying the discursive crafting and enactment of citizenship. [Retorično državljanstvo: Konceptualni okvir za preučevanje diskurzivnega oblikovanja and uveljavljanja državljanstva]
- 3. 10. 2023 od 11h do 13h: prof. dr. Arlene Holmes-Henderson (Univerza v Durhamu, Velika Britanija), s predavanjem: Rhetoric, oracy and educational policy: on the same page? [Retorika, govorno sporazumevanje in izobraževalna politika: ali so vsi na isti strani?]
- 4. 10. 2023 od 11h do 13h: izr. prof. dr. Anne-Grete Kaldahl (Metropolitanska univerza v Oslu, Norveška), s predavanjem: The Rhetorical Approach to Articulate and Strengthen Teachers’ Oracy Assessment and Teaching – Assessing speaking performance: knowledge and skills of teachers – a case from Norway. [Retorični pristop kot podlaga za oblikovanje in krepitev učiteljevega ocenjevanja in poučevanja govornega sporazumevanja – Ocenjevanje govornega nastopanja: vednost in spretnosti učiteljev – primer Norveške]
- 3. 10. ob 15.45 bo v Knjižnici Otona Župančiča v Ljubljani potekala tudi okrogla miza »Issues of the 21st century’s rhetorical education: between the heritage of classical rhetoric and its succesors« [Problemi retoričnega izobraževanja v 21. stoletju: med dediščino klasične retorike in njenimi naslednicami], na kateri bodo sodelovale Lisa Storm Villadsen (Univerza v Kopenhagnu, Danska), Arlene Holmes-Henderson (Univerza v Durhamu, Velika Britanija), Anne-Grete Kaldahl (Metropolitanska univerza v Oslu, Norveška), Igor Ž. Žagar (Pedagoški inštitut in Univerza na Primorskem, Slovenija) ter Janja Žmavc (Pedagoški inštitut in Univerza na Primorskem, Slovenija).
Posnetek okrogle mize
Dogodek je nastal v okviru Raziskovalnega programa Edukacijske raziskave (št. P5-0106), ki ga financira Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije.