NEw MOnitoring guidelines to develop innovative ECEC teachers curricula
Vodja projekta na PI: dr. Maša Vidmar
Center: Center za evalvacijske študije
Časovno obdobje trajanja projekta: 2019 – 2022
Splošno o projektu:
Na Pedagoškem inštitutu smo od septembra 2019 vključeni v dvoletni Erasmus+ K2 projekt NEMO: »Nova priporočila o spremljanju otrok za razvoj inovativnega kurikuluma za vzgojitelje_ice« (angl. NEw MOnitoring guidelines to develop innovative ECEC teachers curricula). Splošni cilj projekta je oblikovanje predloga smernic za spremljanje otrok, ki bi prispeval k spremembi nacionalnih politik k enovitemu sistemu predšolske vzgoje in varstva (0–6 let). Metodologija, razvita v projektu, bo vzgojiteljem_icam pomagala odkriti prve znake težav s socialnimi interakcijami, ki lahko kasneje vodijo do motnje avtističnega spektra (MAS). Tekom projekta bodo razvita in izvedena usposabljanja za vzgojitelje_ice v vseh državah konzorcija. Zgodnje odkrivanje bo omogočilo ustvarjanje novih izobraževalnih metod in orodij, ki bodo izboljšala možnosti otrok z MAS. Projekt bo pokazal, kako lahko kombinacija pred-jezikovnih presejalnih metod in učinkovitih učnih metod zmanjša razkorak med nevrotipičnimi otroci in otroci z MAS, tako na kognitivni kot na izobraževalni ravni. Projekt bo s kombinacijo zgodnjega opazovanja malčkov (0-3) in niza izobraževalnih intervencij (0-6) skušal vplivati na uvedbo enovitega sistema (0-6) v vseh evropskih državah.
Cilji projekta NEMO:
- Vzgojiteljicam_jem omogočiti dostop do potrebnih znanj in kompetenc za vključevanje otrok z motnjami avtističnega spektra v (učne) dejavnosti v skupini.
- Razviti in predlagati smernice za inovativni kurikulum za vzgojitelje_ice, ki bi deloval v celotnem sistemu v obdobju ISCED 0 (0 do 6 let) in ki bi upošteval potrebe otrok z motnjami avtističnega spektra.
- Razviti in predlagati orodja in okvir spremljanja za večjo koherentnost v metodologijah spremljanja in na področju preventive.
Izvajalki projekta na Pedagoškem inštitutu:
Rezultati
- Usposabljanje za vzgojitelje_ice o metodologiji predjezikovnega opazovanja
Rezultat je brezplačno odprto usposabljanje in opazovalna metodologija, ki sta namenjena pripravi vzgojiteljev_ic za zgodnje prepoznavanje znakov potencialnih težav v socialnih interakcijah v predjezikovnem obdobju (9-18 mesecev).
- Evropsko poročilo o ogrodjih in priporočila za izvedbo sistema spremljanja otrok v sistemu predšolske vzgoje in
varstva (0-6)
Rezultat je poročilo na evropski ravni, ki vsebuje: primerjalno poročilo med enovitimi in ločenimi sistemi spremljanja v predšolski vzgoji in varstvu; primere dobrih praks in orodij za spremljanje v predšolski vzgoji in varstvu; predlog za enovit sistem spremljanja otrok (0-6); priporočila za reformo nacionalnih politik v državah z ločenim sistemom predšolske vzgoje in varstva.
- Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) oziroma orodja za otroke z MAS
Rezultat je enovito IKT orodje, namenjen vzgojiteljem_icam za delo z otroki.
- Smernice za kurikulum za vzgojiteljice_je (0-6)
Rezultat je poročilo, ki vsebuje inovativne smernice za enoten učni program za vzgojitelje_ice predšolske vzgoje in varstva za celotno obdobje, zajeto v ISCED-0. Gre za primerjalno poročilo evropskih držav, ki predstavlja glavne značilnosti, povezane z začetnim izobraževanjem in stalnim strokovnim razvojem, in predmete, ki jih je treba upoštevati v učnem programu predšolske vzgoje in varstva.
Gradiva
- IO1 NEMO opazovalna metodologija – Učno gradivo
- IO1 kratko poročilo: Usposabljanje za vzgojitelje_ice o metodologiji predjezikovnega opazovanja
- IO2 kratko poročilo: Organizacija predšolske vzgoje in varstva in sistemi za spremljanje predšolske vzgoje in varstva na Cipru in Švedskem ter v Italiji, Sloveniji in Španiji – primerjalno poročilo
- IO3 kratko poročilo: Orodja IKT za otroke z MAS
- IO4 NEMO vprašalnik
- IO4 kratko poročilo: Primerjava učnih načrtov vzgojiteljev_ic v predšolski vzgoji in varstvu v enovitih in ločenih sistemih v 5 državah članicah EU – primerjalno poročilo
Sodelujoče partnerske organizacije: Alma Mater Studiorum – Universita di Bologna, Gruppo nazionale Nidi e Infanzia, Associazione Italiana per l Assistenza agli Spastici Provincia di Bologna (Italija); Högskolan Kristianstad (Švedska); European University Cyprus (Ciper) in Universitat de Valencia (Španija).
Vir/financer: Erasmus K2