Designing for Enhanced Competence through Active Participation in Higher Education
Vodja projekta na PI: dr. Janja Žmavc
Sodelujoči centri:
- Center za diskurzivne študije v vzgoji in izobraževanju
- Center za družboslovne in antropološke raziskave v vzgoji in izobraževanju
- Center za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za Korakom
- Center za uporabno epistemologijo
Časovno obdobje trajanja projekta: 1. 6. 2022 – 30. 4. 2024
Spletna stran projekta: https://decap-he.si
FB: https://www.facebook.com/profile.php?id=100086741064087
Twitter: https://twitter.com/he_decap
Namen projekta:
Poglavitni namen projekta DECAP-HE je z vključevanjem različnih deležnikov, ki sodelujejo v procesu visokošolskega izobraževanja izboljšati kakovost in učinkovitost poučevanja in učenja s pomočjo mednarodne izmenjave dobrih praks, njihove analize ter nadgradnje obstoječih in razvoja novih modelov pedagoškega usposabljanja. Tematsko projekt v ospredje postavlja aktivno učenje in razvijanje globalnih kompetenc.
Glavni cilji projekta so:
- razvoj konceptualno-metodološkega okvirja za preučevanje značilnosti pedagoških praks, ki so skladne z načeli aktivnega učenja za razvijanje ključnih kompetenc za 21. stoletje v visokošolskem izobraževanju;
- razvoj in diseminacija visokošolskih pedagoških praks, ki so zasnovane na načelih aktivnega učenja za 21. stoletje, in vzpostavljanje trajnih aktivnih učnih okolij izobraževanju v Sloveniji za njihovo uresničevanje;
- zasnova mreže interaktivnih učnih okolij za inovativno poučevanje in oblikovanje skupnosti prakse v pedagogiki aktivnega učenja na vseh ravneh formalnega in neformalnega izobraževanja v visokem šolstvu.
Pedagoški inštitut, kot osrednja raziskovalna institucija na področju vzgoje in izobraževanja, v projektu sodeluje pri zasnovi konceptualno metodološkega okvirja ter prispeva svoje znanje in izkušnje z vidika poznavanja in konceptualizacije pa tudi prenosa globalnih kompetenc, aktivnega državljanstva ter jezikovne rabe v vzgoji in izobraževanju. Za projekt smo razvili tudi Instrument za opazovanje in reflektivni razgovor, s pomočjo katerega lahko visokošolski učitelji oz. visokošolske učiteljice skupaj z opazovalci in opazovalkami reflektirajo in na ta način razvijajo lastno prakso.
Gradiva:
Izvajalci_ke projekta na Pedagoškem inštitutu:
- mag. Sabina Autor
- dr. Jerneja Jager
- mag. Mateja Režek
- dr. Urška Štremfel
- dr. Janja Žmavc
Sodelujoče partnerske organizacije: Alma mater Europea – ECM (vodja konzorcija), Gospodarska zbornica Slovenije, Študentska organizacija Slovenije, Kristiania University College (Norveška)
Financer: Projekt financira Norveški finančni mehanizem in Služba vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko.