TIMSS 2023

Slovenija sodeluje v raziskavi TIMSS 2023 s populacijo četrtošolcev na neodvisnem naključnem vzorcu šol, učencev in njihovih učiteljev ter staršev. V letu 2024 smo izvedli longitudinalno študijo, to je drugi del zajema podatkov med istimi respondenti po enem letu, torej med petošolci. TIMSS 2023/24 je prvo v celoti digitalno merjenje znanja matematike in naravoslovja v osnovni šoli. V raziskavi je sodelovalo 59 držav.

Slovenski dosežek iz matematike, 514 točk (st. napaka 1,8), je nad mednarodnim povprečjem dosežkov vseh sodelujočih držav, vedar precej pod povprečjem OECD in precej pod povprečjem EU. Povprečni matematični dosežek OECD držav za četrti razred je 525 točk (st. napaka 0,5), povprečni matematični dosežek EU držav je 524 točk (st. napaka 0,6), mednarodno povprečje vseh sodelujočih držav pa je 503 točke (st. napaka 0,4).

Slovenski dosežek iz naravoslovja, 526 točk (st. napaka 2,3), je nad mednarodnim povprečjem dosežkov vseh sodelujočih držav, se ne razlikuje od povprečja OECD in je nad povprečjem EU. Povprečni naravoslovni dosežek OECD držav za četrti razred je 526 točk (st. napaka 0,5), povprečni naravoslovni dosežek EU držav je 518 točk (st. napaka 0,6), mednarodno povprečje vseh sodelujočih držav pa je 494 točk (st. napaka 0,4).

Spletno mesto raziskave v Sloveniji: http://timsspei.splet.arnes.si

Spletno mesto mednarodnega projekta: https://timss.bc.edu/timss2023

Rezultati za našo in vse druge države:


Izkoriščanje digitalnega okolja za boljše merjenje dosežkov

Vsebine nalog iz matematike in naravoslovja TIMSS so bile  določene  v sodelovanju med vsemi državami kot pomembna in večinoma poučevana poglavja četrtošolcem po svetu. Digitalna oblika preizkusov TIMSS bo spodbudila zanimanje in motivacijo učencev pri reševanju nalog ter zato zagotovila boljše informacije o tem, kaj učenci znajo in zmorejo. Digitalni format omogoča, da TIMSS preveri tudi znanje konceptov, ki jih je težko meriti z reševanjem na papir. Na primer, v raziskovalnih problemskih nalogah TIMSS bodo učenci povezali procesne spretnosti z vsebinskim znanjem, da bodo rešili matematične probleme ali izvedli virtualne eksperimente in raziskovali.


Razumevanje ozadja učenja

TIMSS prosi učence, njihove starše ali skrbnike, učitelje in ravnatelje njihovih šol, da izpolnijo vprašalnike o svojih domačih in šolskih izkušnjah ter okoliščinah za učenje matematike in naravoslovja. Ko jih preučimo v povezavi z dosežki učencev, ti podatki omogočijo pomemben vpogled v domače in šolske dejavnike, ki so povezani z dosežki učencev in lahko vodijo v izboljšanje izobraževanja. Opise učenja iz vprašalnikov dopolni Enciklopedija TIMSS, zbirka nacionalnih besedil, ki opisujejo izobraževalne sisteme držav ter učne načrte za matematiko in naravoslovje.


Zbiranje procesnih podatkov za vpogled v učenčeve pristope k reševanju nalog

TIMSS bo spremljal odzive učencev v obliki zaporedja digitalnih interakcij vsakega učenca z nalogami digitalnega preizkusa znanja. To bo zagotovilo celotno zgodovino o tem, kako je vsak učenec krmaril skozi preizkus znanja.  Pomagalo bo ugotoviti, kateri pristopi učencev so uspešni ali neuspešni, ter zagotovilo informacije, ki lahko pomagajo izboljšati pouk matematike in naravoslovja.


Timss v pomoč slovenskim učiteljem

Rezultati raziskav TIMSS že vrsto let pomagajo odkrivati šibke in močne točke našega matematičnega in naravoslovnega izobraževanja in so v pomoč pri načrtovanju izboljšav na ravni pouka v razredu, dela na šolah in kurikula. Matematično izobraževanje na razredni stopnji zaostaja za primerljivimi državami, po obsegu naučenih vsebin in izkazanem znanju in spretnostih učencev. Tokratna raziskava prinaša v naše šole nova vedenja o načinih in oblikah preverjanja znanja z računalniki. Z zbranimi odgovori otrok nam bo TIMSS sporočil raven samostojnega znanja učencev pri delu z računalnikom, učiteljem pa tudi, kako je mogoče preveriti znanje posamičnih konceptov in jih oceniti v digitalnem okolju. Ker je zasnova študije inovativna, imamo namen kasneje sodelovati z učitelji pri študiju rezultatov in jim omogočiti čim več neposrednega učenja o digitalnih preizkusih znanja.


Kako izgleda raziskava TIMSS na šoli?

Izvedba je zasnovana tako, da čim manj moti pouk. Raziskavo so vodili šolani izvajalci ob prisotnosti razrednih učiteljev. Potrudili so se, da je bilo učencem reševanje nalog v veselje.

Učenci so reševali preizkus znanja dve šolski uri, z odmorom, v tretji uri pa so odgovorili na vprašalnik o okoliščinah svojega učenja. Ravnatelji šol in učitelji razrednega pouka učencev, ki so bili zajeti v preizkus znanja, so hkrati ali kasneje odgovorili na svoje spletne vprašalnike. Starši vključenih četrtošolcev so doma izpolnili papirno različico vprašalnika.

Več o raziskavi: https://timss.bc.edu/timss2023/index.html in http://timsspei.blog.arnes.si/.


Anonimnost in varstvo osebnih podatkov

Celotna raziskava je z mednarodnimi postopki zasnovana tako, da spoštuje vse evropske in nacionalne zakone o varstvu podatkov. Vsi podatki, ki smo jih v raziskavah zbrali, so bili zbrani anonimno. Dosežki šole, oddelka posameznega učitelja ali posameznega otroka ostajajo ves čas zbiranja in v objavah nepovezani z imeni. Imen otrok, staršev in učiteljev v raziskavi ne zbiramo. Z imeni otrok za potrebe posedanja otrok k računalnikom, ki bodo imeli nameščeno po eno od 12 različic nalog, je razpolagala samo razredna učiteljica.

 

Dostopnost