Doc. dr. Plamen Vladkov Mirazchiyski in izr. prof. dr. Eva Klemenčič Mirazchiyski sta prejela priznanje Odlični v znanosti 2024 za članek o »učinkih« pandemije covida-19 na šolanje, učitelje in učence. Priznanja podeljuje Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (ARIS).
Članek z naslovom »Students’ and teachers’ perceptions of students’ academic outcomes in Slovenia: evidence from REDS data« (Percepcija učencev in učiteljev o učnih dosežkih učencev v Sloveniji: dokazi iz podatkov REDS), je dostopen na povezavi.
Članek empirično dokaže nekatere izzive poučevanja in učenja na daljavo, kar je pomembno za nenehno izboljševanje učnih pristopov, pa tudi za napredek v znanosti in stroki tega področja (npr. kaže tudi na potrebo po raziskovanju novih tematik na področju izobraževanja). Rezultati so pomembni tudi za praktike in odločevalce na področju izobraževanja.
Članek zapolnjuje vrzel v Sloveniji – gre za sekundarno analizo podatkov raziskave na reprezentativnem vzorcu osmošolcev v Sloveniji, v raziskavi pa so sodelovali tudi ravnatelji ter učitelji. Članek poglobljeno analizira podatke iz Mednarodne raziskave motenj izobraževanja v času epidemije (REDS; 2020/2021), ko je bilo običajno poučevanje/učenje moteno zaradi zaprtja šol.
Rezultati kažejo, da je bilo dojemanje učencev o njihovem učenju in učnih izidih med motnjami tradicionalnega pouku v šolah odvisno od njihovih ozadenjskih značilnosti, tj. motnje niso enako učinkovale na vse učence. Te rezultate potrjujejo tudi ugotovitve analiz podatkov pridobljenih od ravnateljev in učiteljev. Vendar pa so mnenja učencev in učiteljev o učenju učencev in njihovem učnem napredku nasprotna. Poleg tega so učitelji med motnjami učne rezultate (znanje) učencev praviloma ocenjevali višje, zaradi česar se je v Sloveniji še okrepila problematika »inflacije visokih ocen«.
Vsi izračuni so bili opravljeni z odprto-kodnim programom RALSA (https://ralsa.ineri.org/), ki je bil razvit v Sloveniji. Slednje je razvil prav vodilni avtor članka, ki je prejel priznanje Odlični v znanosti.
V okviru dogodka Dan ARIS 2024, je doc. dr. Plamen Vladkov Mirazchiyski sodeloval tudi na okrogli mizi Družboslovje in humanistika, ki jo je vodil Peter Alešnik iz Pisarne za prenos znanja Univerza v Ljubljani, v okviru katere je potekala razprava o predstavljenih dosežkih, možnostih ter izzivih za naprej. Dr. Plamen Vladkov Mirazchiyski je na okrogli mizi posebej opozoril na pomen vzgoje in izobraževanja, ki je v raziskovalnem prostoru pogosto spregledano, za razvoj celotne družbe.