Dejavnosti Centra za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom (CKVI KZK) temeljijo na načelu enakih možnosti, načelih demokratične civilne družbe, otrokovih pravicah in pravicah staršev, sodobnih spoznanjih o otrokovem razvoju in učenju ter vplivih različnih dejavnikov nanju. V Centru posebno skrb namenjamo najranljivejšim skupinam otrok in njihovim staršem. CKVI KZK si preko dejavnosti profesionalnega razvoja strokovnih delavcev ter akcijskega in participatornega raziskovanja vzgojno-izobraževalne prakse prizadeva za visokokakovostno vzgojo in izobraževanje ter načrtovanje, uvajanje in evalviranje sprememb na področju predšolske vzgoje in prehoda v osnovno šolo. CKVI KZK vodi, vsebinsko usmerja in koordinira Mrežo za spreminjanje kakovosti Korak za korakom.
Interna spletna stran Centra za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom je dostopna na tej povezavi: www.korakzakorakom.si
Center za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom je eden od ustanovnih članov in polnopravni član Mednarodnega združenja Korak za korakom (International Step by Step Association).
Kdo smo
- doc. dr. Jerneja Jager, znanstvena sodelavka, vodja centra
- mag. Mateja Režek, raziskovalka z magisterijem
- izr. prof. dr. Sonja Rutar, znanstvena sodelavka
- Petra Zgonec, raziskovalka
- Mateja Mlinar, raziskovalka
- Petra Bozovičar, raziskovalka
Raziskovalna področja
- razvijanje in raziskovanje kakovosti predšolske vzgoje in izobraževanja
- profesionalni razvoj strokovnih delavcev vrtcev in osnovnih šol
- zagotavljanje dostopa do kakovostnih vzgojno-izobraževalnih programov za vse otroke
Projekti v teku
- VALUE – Value Diversity in Care and Education / Pripoznavanje različnosti strokovnega osebja v vrtcu
- Transition Is our Mission
- InTrans
- Iniciativa PRIMOKIZ – celostna podpora družinam z otroki do sedmega leta starosti
- TOY for Inclusion, 2. del (TOY to Share, Play to Care)
- QUALIMENTARY/Podpiranje kakovostnih interakcij v vrtcih
- REYN Slovenija
Pretekli projekti
- TOY for Inclusion – Community Based Early Childhood Education and Care (ECEC) for Roma Children
- Khetaun (Skupaj): S ključnimi koraki do vključenosti romskih otrok v kakovostne predšolske programe
- Krepitev kakovosti predšolske vzgoje preko participacije (EQUAP)
- Skupaj – podpiranje ranljivih otrok preko integriranih storitev (INTESYS)
- Dober začetek za vse: zagotavljanje prehodov v zgodnjih letih (START)
- Socialna vključenost, izobraževanje in urbane politike za majhne otroke (SIEUPYC)
- ZORALEDER (Močnejši): z REYN Slovenija do večje ozaveščenosti o pomenu kakovostne predšolske vzgoje
- MORE – podpiranje romskih otrok s strokovnimi delavci, ki so predstavniki romske skupnosti
- Zagotavljanje dostopa do kakovostnih predšolskih programov romskim otorokom in njihovim staršem (PPROS).
Mednarodno sodelovanje
Poleg povezovanj s partnerji v okviru različnih projektov, smo člani mednarodnih mrež ISSA (International Step by Step Association) in REYN (Roma Early Years Network).
Druge dejavnosti
- vodenje Mreže za spreminjanje kakovosti Korak za korakom
- izvajanje usposabljanj za strokovne in vodstvene delavce vrtcev in osnovnih šol ter izvajanje usposabljanj za kolektive vrtcev in osnovnih šol na različne teme
- sodelovanje z Univerzo na Primorskem, Pedagoško fakulteto v Kopru; Univerzo v Ljubljani, Pedagoško fakulteto v Ljubljani