Teoretski okvir raziskav, ki se izvajajo v okviru centra, so klasične in sodobne filozofske ideje o vzgoji in izobraževanju. Raziskave vključujejo različne filozofske pristope k analizi in interpretaciji epistemoloških, metafizičnih, etičnih in političnih razsežnosti vzgoje in izobraževanja. Posebna pozornost je namenjena kritični analizi temeljnih konceptov (vzgoja, izobrazba, indoktrinacija, državljanstvo, toleranca, pravičnost, enakost možnosti, človekove in otrokove pravice, znanje, patriotizem itd.).
Kdo smo
- dr. Mitja Sardoč, višji znanstveni sodelavec, vodja centra
- dr. Marjan Šimenc, višji znanstveni sodelavec
- dr. Zdenko Kodelja, znanstveni svetnik, upokojen
Raziskovalna področja
filozofija vzgoje, moralna vzgoja, didaktika filozofije
Projekti v teku
- Temeljni raziskovalni projekt ”Neoliberalizem v evropskem raziskovalnem prostoru: med učinkovitostjo in pravičnostjo slovenskih izobraževalnih politik in praks”
Zaključene raziskave
- Pravičnost v izobraževanju
- Enake možnosti v sistemu vzgoje in izobraževanja v Sloveniji
- Državljanska vzgoja in vrednote ter stališča učencev v Sloveniji
Mednarodna sodelovanja
- University of Birmingham, Velika Britanija
- University of Rochester, ZDA
- UCL Institute of Education, Velika Britanija
Druge dejavnosti
- Oddelek za filozofijo, Filozofska fakulteta (Univerza v Ljubljani)
- Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani