Teoretski okvir raziskav, ki se izvajajo v okviru centra, so klasične in sodobne filozofske ideje o vzgoji in izobraževanju. Raziskave vključujejo različne filozofske pristope k analizi in interpretaciji epistemoloških, metafizičnih, etičnih in političnih razsežnosti vzgoje in izobraževanja.
Posebna pozornost je namenjena kritični analizi temeljnih konceptov (vzgoja, izobrazba, indoktrinacija, državljanstvo, toleranca, pravičnost, enakost možnosti, človekove in otrokove pravice, znanje, talenti, nasilje, patriotizem, neoliberalizem, pravična vojna itd.).
Kdo smo
- dr. Mitja Sardoč, višji znanstveni sodelavec, vodja centra
- dr. Marjan Šimenc, višji znanstveni sodelavec
- mag. Tjaša Franko, mlada raziskovalka
- dr. Zdenko Kodelja, znanstveni svetnik, upokojen
Raziskovalna področja
- filozofija vzgoje,
- sociologija izobraževanja,
- moralna in politična filozofija,
- didaktika filozofije,
- študiji spola.
Pretekli projekti
- Ciljni raziskovalni projekt Pravičnost in kakovost v vzgoji in izobraževanju – med preteklostjo in prihodnostjo
- Temeljni raziskovalni projekt Radikalizacija in nasilni ekstremizem: filozofski, sociološki in vzgojno-izobraževalni vidik
- Temeljni raziskovalni projekt ”Neoliberalizem v evropskem raziskovalnem prostoru: med učinkovitostjo in pravičnostjo slovenskih izobraževalnih politik in praks”
Zaključene raziskave
- Pravičnost v izobraževanju
- Enake možnosti v sistemu vzgoje in izobraževanja v Sloveniji
- Državljanska vzgoja in vrednote ter stališča učencev v Sloveniji
Mednarodna sodelovanja
Člani centra sodelujejo s številnimi raziskovalnimi in visokošolskimi inštitucijami, uredništvi mednarodnih znanstvenih revij ter mednarodnimi znanstvenimi založbami (Sage, Taylor & Francis, Palgrave, Springer itn.).
Druge dejavnosti
- Oddelek za filozofijo, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
- Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
- Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani