Sveže iz tiska: Znanstvena monografija: Empowering Teachers Across Europe to Deal with Social, Emotional and Diversity-Related Challenges, Volume 1: Experimentation Perspectives (urednica dr. Ana Kozina) Učenje in poučevanje sta socialen in čustven proces, v katerem je raznolikost, če jo prepoznamo, močno prisotna. Podpora učiteljicam in učiteljev pri razvijanju njihovih socialnih in čustvenih kompetenc ter prepoznavanja […]
Evropska unija je dodelila financiranje COST akciji: „Redressing Radical Polarisation: Strengthening European Civil Spheres facing Illiberal Digital Media“ (DepolarisingEU). Na PI sodelujeta: dr. Igor Ž. Žagar dr. Žan Lep Več informacij spodaj. Press release **FOR IMMEDIATE RELEASE** **European Union Funds International Collaborative Project Network to Address Radical Polarisation and Strengthen European Civil Spheres** […]
Tudi v letu 2024 Pedagoški inštitut (PI), Slovensko društvo raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE), Center Republike Slovenije za mobilnosti in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS) ter Oddelek za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani organizirajo 9. znanstveno konferenco z naslovom »Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Umetna inteligenca v vzgoji in izobraževanju«. Konferenca bo potekala dva dni, in sicer v sredo, […]
Pred nami je javna objava prvih rezultatov Evropskega regionalnega modula ICCS 2022. Evropski regionalni modul ICCS 2022 je bil razvit z namenom, da se »izmerijo« vidiki državljanske vzgoje in izobraževanja, ki so (bili) opredeljeni kot pomembni za evropski kontekst, in sicer ob upoštevanju številnih družbenih in političnih vprašanj, relevantnih za Evropo. Politična participacija, podnebne spremembe, […]
Spoštovana Slovenska akademija znanosti in umetnosti, spoštovana Rektorska konferenca Republike Slovenije, spoštovana Koordinacija samostojnih raziskovalnih inštitutov Slovenija, spoštovane kolegice in kolegi! Takole se glasi ena od trditev, ki jo že več kot štiri mesece poslušamo v slovenskih in tujih medijih, ne da bi jo kakorkoli problematizirali, se vprašali po njeni verodostojnosti ali jo skušali […]
Na Pedagoškem inštitutu, kjer se ukvarjamo tudi s kakovostjo vzgojno-izobraževalnega procesa v vrtcih, z zaskrbljenostjo spremljamo informacije o nameri reorganizacije javnih vrtcev v Mestni občini Ljubljana. Spornih se nam namreč zdi kar nekaj vidikov zagotavljanja kakovosti. Eden od kazalnikov kakovostnega vrtca je zmožnost, da se odziva na potrebe otrok, družin in zaposlenih. Ker predlog predvideva, […]
Pridružite se nam na zadnjem mednarodnem spletnem dogodku projekta ROKA v ROKI, ki bo potekal v sredo, 7. februarja, med 10.00 in 12.00. Na dogodku vam bomo predstavili učinke programa ROKA v ROKI: Opolnomočenje učiteljic in učiteljev na dobro počutje učiteljev in njegove pozitivne učinke na kakovost izobraževanja. Govorili bomo o: ključnih konceptih programa ROKA […]
Učinki programa ROKA v ROKI: Ali lahko v Sloveniji podpremo socialne in čustvene kompetence ter prepoznavanje različnosti pri učiteljicah in učiteljih Kdaj: četrtek, 15. februar 2024, s pričetkom ob 9.00 Kje: Hotel Slon, Slovenska cesta 34, Ljubljana Prijava: https://1ka.arnes.si/a/d4158b9b Na dogodku bomo prvič predstavljeni rezultati triletnega evropskega projekta ROKA v ROKI: Opolnomočenje učiteljic in učiteljev […]
Pedagoški inštitut je v letu 2023 predstavil rezultate treh mednarodnih raziskav znanja, ki jih izvaja za MVI, z namenom izboljšave vzgojno-izobraževalnega procesa: meseca maja PIRLS 2021 (Mednarodno raziskavo bralne pismenosti), novembra ICCS 2022 (Mednarodno raziskavo državljanske vzgoje in izobraževanja; obe potekata pod okriljem IEA, Mednarodne zveze za evalvacijo izobraževalnih dosežkov) in decembra raziskavo PISA 2022 […]
Najnovejši podatki raziskave, pri kateri sodelujejo 15 let stari mladostniki iz kar 83 držav, pri mladih iz slovenskih šol kažejo na splošen upad tako pri matematični, kot tudi pri bralni in naravoslovni pismenosti. Povprečna dosežka iz matematike in naravoslovja se sicer še vedno umeščata nad povprečje držav članic OECD, dosežek iz bralne pismenosti pa je, […]