V zadnjem tednu dni se v javnosti diskutira o obliki nove Bele knjige in o sestavi skupine za njeno pripravo. Številni sodelavci in sodelavke Pedagoškega inštituta smo med podpisniki »peticije«, ki opozarja na neresnost in nestrokovnost pri pripravi omenjenega strateškega dokumenta. Še posebej pa nas je na Pedagoškem inštitutu presenetil odziv MIZŠ na to peticijo […]
Pedagoški inštitut objavlja 4 prosta delovna mesta, in sicer za: raziskovalca/raziskovalko za polni delovni čas z visokošolsko izobrazbo 2. stopnje ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja) ipd. s področja izobraževalnih ved ali sociologije in študije kultur (povezava do razpisa) raziskovalca/raziskovalko za polni delovni čas z visokošolsko izobrazbo 2. stopnje ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja) ipd. s […]
Vabimo vas k oddaji prispevkov za tematsko številko Šolskega polja z naslovom “Bralna (ne)pismenost in raziskava PISA”, katere tematska urednica je Klaudija Šterman Ivančič. Bralna pismenost se je v preteklosti pokazala kot področje znanja, ki bi ga v slovenskem prostoru veljalo dodatno preučevati in razvijati. Tako so na primer podatki mednarodne raziskave PISA iz leta […]
Vljudno vas vabimo na strokovni posvet v okviru Programa mednarodne primerjave dosežkov učencev in učenk PISA 2018 (OECD Programme for International Student Assessment), ki bo v torek, 14. januarja 2020, ob 10. uri v sejni sobi Pedagoškega inštituta (Gerbičeva 62, 1000 Ljubljana). Raziskava PISA tudi tokrat odpira prostor za razpravo o stanju na različnih področjih slovenskega […]
Zaključna konferenca projekta ROKA v ROKI z naslovom “Do we need a relational revolution in schools? Social, emotional and intercultural competences for inclusive societies” o pomembnosti odnosov v šoli bo potekala 28. in 29. januarja 2020 v Zadru, Hrvaška (v Hotelu Kolovare). Program konference OBRAZEC ZA REGISTRACIJO Udeležba na konferenci je brezplačna (ni kotizacije), saj jo financira program Evropske komisije […]
Najnovejši podatki raziskave PISA iz leta 2018 kažejo stabilnost dosežkov pri matematični pismenosti ter manjši upad v dosežkih pri bralni in naravoslovni pismenosti slovenskih učencev in učenk. Na vseh treh področjih pismenosti Slovenija še vedno dosega rezultate nad povprečjem OECD. Podobno kot leta 2009, ko je bilo branje nazadnje poudarjeno področje merjenja v raziskavi, slovenski […]
V svoji kolumni, “Kdor bere, se uči kompleksno misliti”, Tanja Lesničar Pučko, 30. 11. 2019, med drugim zapiše: “… raziskava PISA je namreč ugotovila, da najstniki, ki veliko berejo (bralne navade pa se ustvarjajo v otroštvi), ob koncu srednje šole dosežejo takšno matematično in bralno pismenost, kot jo drugi šele po diplomi. Na teh dveh […]
Specific images of womanhood/girlhood that are being marketed through the media cause the repackaging of not only girlhood but also feminism itself in a way that encourages women/girls to exchange political power for purchasing power (e. g. Becker et al., 2016). It is probably too simplistic to suggest the interest in feminist activism can be […]
VABILO na okroglo mizo z naslovom: »Raziskovanje med politiko in znanostjo v zadnjih štirih desetletjih«, ki bo potekala kot uvod v deveto redno skupščino društva SLODRE, v četrtek, 5. decembra 2019, ob 17.00 na Pedagoškem inštitutu v Ljubljani (sejna soba). V središče tokratne okrogle mize postavljamo razmisleke o odnosu med znanostjo in politiko na področju […]
Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani v sodelovanju s Pedagoškim inštitutom v času 35. knjižnega sejma organizira pogovor Pomen in zahtevnost publicistične dejavnosti akademskih in raziskovalnih institucij v petek, 29. 11. 2019, ob 14. uri, Cankarjev dom, dvorana M3,4 V omizju bomo razpravljali o pomenu in zahtevnosti publicistične dejavnosti na področju edukacije v akademskih in raziskovalnih […]