V sredo, 25. septembra 2024, dopoldne so bila v okviru 9. znanstvene konference o raziskovanju v vzgoji in izobraževanju z naslovom Umetna inteligenca v vzgoji in izobraževanju podeljena priznanja, ki jih kot najvišje priznanje na področju vzgoje in izobraževanja raziskovalcem podeljuje Pedagoški inštitut. V letu 2024 so bila podeljena priznanja za najboljše doktorsko delo, priznanje […]
V sredo, 25. septembra 2024, se je v prostorih Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani začela 9. znanstvena konferenca Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Umetna inteligenca v vzgoji in izobraževanju. V uvodnem delu so prisotne nagovorili red. prof. dr. Mojca Schlamberger Brezar, dekanja Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, izr. prof. dr. Klara Skubic Ermenc, predstojnica Oddelka […]
V zadnjem desetletju se vse več govori o odprti znanosti, katere cilj je, da se raziskovalcem in širši javnosti zagotovi dostop do raziskovalnih podatkov po načelih FAIR ter poenostavi njihovo ponovno uporabo. V okviru projekta SPOZNAJ, katerega namen je uvesti načela odprte znanosti v znanstvenoraziskovalno delo, ki ga sofinancirata Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in […]
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje (Eurydice Slovenija, sektor za kakovost in analize) v soorganizaciji z javnimi zavodi CMEPIUS, ZRSŠ, ACS, CPI, CŠOD in Pedagoškim inštitutom 16. in 17. oktobra 2024 organizira nacionalno konferenco o vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj VITRAŽ. Konferenca bo v Festivalni dvorani Bled. Udeležba je brezplačna. Več o konferenci na spletni strani vitraz.splet.arnes.si Prijavite […]
Pedagoški inštitut (PI) je ob začetku predsedovanja Republike Slovenije Varnostnemu svetu OZN in ob sramotnem povabilu zunanje ministrice množični morilki iz Gaze, nekdanji podpredsednici izraelske vlade in zunanji ministrici Cipi Livni na Blejski strateški forum, pred stavbo PI izobesil palestinsko zastavo na pol droga. Direktor PI, prof. dr. Igor Ž. Žagar, poziva vse akademske inštitucije, […]
Pri založbi Springer je izšel Handbook of Equality of Opportunity, ki ga je uredil dr. Mitja Sardoč. Gre za najobsežnejšo tovrstno publikacijo o enem od temeljnih načel distribucije selektivnih družbenih položajev v sodobnih pluralnih družbah. Publikacija prinaša 45 poglavij, ki obravnavajo različne razsežnosti tega temeljnega koncepta s širšega vsebinskega področja distributivne pravičnosti. Poglavja so prispevali nekateri […]
Vabimo vas, da si v Alternatorju preberete današnji članek Pristanek NLP-jev na rastlinski membrani Andreje Prešern, mlade raziskovalke na Kemijskem inštitutu. Če vam poletni čas dopušča, vabljeni tudi k branju starejših člankov, ki ste jih morda med letom zgrešili. V maju in juniju so še izšili: »Republika znanosti« (dr. Daša Ličen, Inštitut za slovensko narodopisje […]
Št.: 43. 2024 Datum: 1. 7. 2024 Pedagoški inštitut na podlagi Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/2021), Splošnega akta o stabilnem financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 87/2022 in 103/2022), internega Pravilnika o izboru in financiranju mladih raziskovalk in raziskovalcev z dne 13. 9. 2022 in Zakona o […]
Znani so rezultati mednarodne raziskave PISA, ki je v letu 2022 prvič na mednarodni ravni preverjala ustvarjalno mišljenje 15-letnikov Najnovejši podatki iz preizkusa ustvarjalnega mišljenja v raziskavi PISA 2022, v katerem so sodelovali 15 let stari mladostniki iz kar 64 držav, pri mladih iz slovenskih šol kažejo na podpovprečne dosežke na področju ustvarjalnega mišljenja, kljub […]
Pred nami je nova javna objava rezultatov mednarodne raziskave OECD PISA 2022. Decembra 2023 smo v okviru raziskave PISA objavili prve rezultate s področja matematike, branja in naravoslovja, tokrat pa bomo v okviru raziskave prvič predstavili rezultate s področja ustvarjalnega mišljenja slovenskih 15-letnikov. Rezultati bodo predstavljeni na novinarski konferenci v torek, 18. junija 2024, ob […]