Vljudno vabljeni na simpozij z naslovom Pomen mednarodnih raziskav znanja za razvoj šolstva, ki ga organiziramo na Pedagoškem inštitutu v sklopu praznovanja 60. letnice inštituta.
Simpozij organizira Pedagoški inštitut v sodelovanju s Slovenskim društvom raziskovalcev na področju edukacije (SLODRE).
Moderatorka:
izr. prof. dr. Eva M. Klemenčič, znanstvena svetnica, Pedagoški inštitut
Razpravljalci_ke:
doc. dr. Andreja Barle Lakota, upokojena vodja Urada za razvoj šolstva na Ministrstvu za izobraževanje in vzgojo,
izr. prof. dr. Damijan Štefanc, profesor na Oddelku za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani,
dr. Darko Zupanc, direktor Državnega izpitnega centra,
izr. prof. dr. Slavko Gaber, upokojen profesor Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani.
Datum in ura: sreda, 2. april 2025, ob 17.00
Lokacija: sejna soba Pedagoškega inštituta (Gerbičeva 62, Ljubljana)
Vsebina simpozija: Pomen mednarodnih raziskav znanja za razvoj šolstva
V času od začetka delovanja do danes so se na Pedagoškem inštitutu razvijala različna področja raziskovanja. Pa vendarle: obdobje razvoja mednarodnih raziskav (znanja) pomembno sovpada z delovanjem Pedagoškega inštituta. Gre za obdobje, ki hkrati sovpada s »fazo družboslovne perspektive« komparativnega raziskovanja, za katero je značilna intenzifikacija interesa za komparativno raziskovanje, tako na ravni posameznikov, kot na ravni institucionalnih struktur. V tem času je mogoče opaziti premik k bolj kvantitativnemu in empiričnemu raziskovanju, uporabo metod, tehnik in pristopov različnih ved. To pomeni tudi interdisciplinarno raziskovanje tematik in sodelovanje različnih strok. Vsekakor nezanemarljiv doprinos razvoju tega področja, pa tudi poskusu sinergij med raziskavami in oblikovanjem politik za razvoj šolstva, ponujajo mednarodne primerjalne raziskave (oziroma mednarodne raziskave znanja), ki so se tekom zadnjih šestdeset let prav tako razvijale, da bi uspešneje odgovarjale na potrebe časa. Sočasno se je razvijal tudi (sodobni) koncept oziroma pojem družbe znanja, ki se kaže preko različnih perspektiv razumevanja slednjega, v današnjem času pogosto preko neoliberalnega diskurza. Zato ni presenetljiv niti premik k vrednotenju dosežkov učencev/dijakov v zadnjih desetletjih, ko imamo opravka z evalvacijo šolskega sistema, katerega pomemben del so podatki, zbrani z mednarodnimi primerjalnimi raziskavami in mednarodnimi raziskavami znanja.
Razpravljalci_ke simpozija bodo iskali odgovore na vprašanja vezana na pomen znanja danes, ko se zdi instrumentalizacija znanja izrazito v ospredju, na razlike in komplementarnost med nacionalnim preverjanjem znanja in mednarodnimi raziskavami znanja, ter na pomen mednarodnih raziskav znanja pri oblikovanju šolskih politik, ki bi naj prispevale k razvoju šolstva. V diskusiji bodo vendarle opozorili tudi na določene omejitve teh raziskav, ki so predvsem pomembne pri interpretaciji rezultatov, med njimi je zagotovo tudi poenostavljeno, včasih napačno razumevanje primerjalnih lestvic.
Informacije o vseh simpozijih in vabljenih predavanjih so objavljene na povezavi.