NAPOVED predstavitve knjige: Early Childhood Education in Social and Political Transition (Klaus, Peeters, Vonta, 2024)

NAPOVED predstavitve knjige »Early Childhood Education in Social and Political Transition (Klaus, Peeters, Vonta, 2024)« in okrogle mize z naslovom »Kdo potrebuje učenje o tem kako živeti v demokraciji – spreminjanje in razvijanje demokratičnih pristopov v vzgoji in izobraževanju otrok od prvega do desetega leta v zadnjih tridesetih letih.«

Datum in ura : četrtek, 6. marec 2025, ob 16.30


Lokacija: sejna soba Pedagoškega inštituta (Gerbičeva 62, Ljubljana)


Prijava na povezavi: prijavni obrazec 


 

 

AVTORJI KNJIGE (predstavitev bo v angleškem jeziku):


Predavatelji:
dr. Sarah Klaus, višja svetovalka OneSky in izr. prof. Oddelka za pediatrijo Univerze Georgetown
dr. Jan Peeters, višji svetovalec, Center za inovacije v zgodnjem obdobju razvoja otroka VJBK
dr. Tatjana Vonta, upokojena raziskovalka Pedagoškega inštituta


 

OKROGLA MIZA (razprava bo v slovenskem jeziku):


Udeleženci_ke okrogle mize:
dr. Tatjana Vonta
, upokojena raziskovalka Pedagoškega inštituta
Fanika Balič, upokojena svetovalna delavka Vrtca Podbrežje
Andreja Jaklič Šimnic, upokojena pomočnica ravnateljice VVZ Kekec Grosuplje
Silva Križič, upokojena ravnateljica Vrtca Idrija
Klavdija Mirt, prof. RP, OP Leskovec pri Krškem
mag. Mateja Režek, raziskovalka z magisterijem na Pedagoškem inštitutu
izr. prof. dr. Sonja Rutar, višja strokovna sodelavka Pedagoškega inštituta in Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem
mag. Jelena Vidmar, upokojena svetovalna delavka ŠSS, OŠ Nove Jarše
prof. dr. Rastko Močnik, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
izr. prof. dr. Damijan Štefanc, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
dr. Robi Kroflič, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani


Predstavitev knjige in okrogle mize: Kdo potrebuje učenje o tem kako živeti v demokraciji; Spreminjanje in razvijanje demokratičnih pristopov v vzgoji in izobraževanju otrok od prvega do desetega leta v zadnjih tridesetih letih.

Pred 30 leti se je Zavod za odprto družbo Slovenije odločil za vključitev Slovenije v program Korak za Korakom. Ta je nastajal in se razvijal pod okriljem Open Society Foundation i(v nadaljevanju OSF) in velja za enega najuspešnejših in vzdržnih programov te fondacije. Spreminjal je procese in različne nivoje sistema vzgoje in izobraževanja otrok od rojstva do nekako desetega leta v regiji post socialističnih  držav. Spremembe so bile prvenstveno usmerjene na demokratizacijo tega segmenta vzgoje in izobraževanja na procesnem nivoju, kot tudi na procese spreminjanja različnih nivojev sistema, ki vplivajo na razvoj posameznika in skupnosti. Finančna podpora programu se je v tridesetih letih spreminjala in ob zadnji reorganizaciji OSF popolnoma ustavila, kar je bil eden od povodov za dokumentirano študijo o programu, ki je izšla pod naslovom Early Childhood Education in Social and Political Transition (Klaus, Peeters, Vonta, 2024) v knjižni obliki pri založbi Bloomsbury Academic, London. OSF je finančno omogočil tudi odprt dostop do knjige . Čeprav je vsebina osredinjena na najmlajšo populacijo državljanov, se dotika različnih segmentov  vzgojno-izobraževalnega sistema. V študiji smo osvetli družbeni kontekst v katerem je program nastajal, zakaj in kako pomembno je za najmlajšo populacijo družbe, živeti in učiti se živeti demokratično, dokumentirali smo odvisnost vzgoje in izobraževanja otrok v zgodnjem otroštvu od družbenih (socialnih, kulturnih in političnih) činiteljev  pred in v času tranzicije v devetdesetih letih prejšnjega stoletja in na začetku tega stoletja ter kritično ovrednotili strategije, ki jih je program Korak za korakom oblikoval in razvijal, da bi dosegel procesne spremembe na mikro nivoju ter uspehe in izzive na drugih sistemskih nivojih v zelo različnih socialnih in političnih okoljih v okrog 30 državah.

V okviru obeleževanja 60-letnice Pedagoškega inštituta in 30-letnice programa Korak za Korakom želimo soavtorji knjige predstaviti ta prizadevanja tudi naši strokovni javnosti. V prvem delu srečanja bodo avtorji (dr. Sarah Klaus, dr. Jan Peeters in dr. Tatjana Vonta)  predstavili metodologijo nastajanja študije, osvetlili kontekst vzgoje in izobraževanja pred in med obdobjem tranzicije in vlogo programa Korak za korakom pri demokratizaciji . Predstavili bodo tudi strategije, ki so se izkazale kot uspešne pri spreminjanju ter najpogostejše ovire v tem procesu.

Drugi del srečanja bomo namenili predstavitvi razmišljan ključnih nosilcev spreminjanja v okviru programa Korak za Korakom (KZK) v Sloveniji. Članice krovnega tima, ravnateljice, vzgojiteljice, učiteljice in starši otrok v KZK oddelkih bodo z nami delili svoja mnenja o uspehih, ki so najbolj zaznamovali demokratične pristope v slovenskem prostoru in tudi o ovirah s katerimi smo se soočali.

S predstavitvami želimo spodbuditi razpravo v zaključnem delu srečanja, ki bo namenjena refleksiji na predstavitve in stanju procesov  demokratizacije v vzgoji in izobraževanju v našem okolju. Opozoriti želimo na nujnost kontinuirane prisotnosti teh ciljev v procesih prenove področja vzgoje in izobraževanja ter sistemskih rešitvah, ki to omogočajo in hkrati zagotavljajo uresničevanje načela enakosti, inkluzije in  kakovosti v vzgoji in izobraževanju danes. Želimo si, da bodo v diskusiji identificiranei uspehi, potrebe in problemi osvetlili tudi nujne poudarke v prihodnjih usmeritvah vzgoje in izobraževanja in s tem vsaki generaciji mladih državljanov omogočili učenje demokratičnih pristopov.

Dostopnost