NAPOVED simpozija 60PI: Socialni in čustveni vidiki učenja in poučevanja: spregledan dejavnik uspeha vzgoje in izobraževanja v Sloveniji

Vljudno vabljeni na simpozij z naslovom Socialni in čustveni vidiki učenja in poučevanja: spregledan dejavnik uspeha vzgoje in izobraževanja v Sloveniji, ki ga organiziramo na Pedagoškem inštitutu v sklopu praznovanja 60-letnice inštituta.

Moderatorka:
izr. prof. dr. Ana Kozina, Pedagoški inštitut, Slovenija


Razpravljalke:

izr. prof. dr. Katja Košir, Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru, Slovenija
dr. sc. Jelena Matić Bojić, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvaška
dr. Mojca Rožman, IEA Data Processing Center, Nemčija


Datum in ura: sreda, 4. junij 2025, ob 17.00


Lokacija: sejna soba Pedagoškega inštituta (Gerbičeva 62, Ljubljana)


Prijava: obrazec za prijavo na simpozij


Vsebina simpozija: Socialni in čustveni vidiki učenja in poučevanja: spregledan dejavnik uspeha vzgoje in izobraževanja v Sloveniji

Sistematična podpora socialnemu in čustvenemu učenju ter poučevanja, skozi raziskave večkrat dokazano, vodi k bolj kakovostnemu znanju, manj težavam na področju čustvovanja in vedenja, bolj pozitivni razredni in šolski klimi ter višji socialni vključenosti. Kljub množični raziskovalni prepoznavi pa so ti vidiki na ravni sistema in prakse v Sloveniji pogosto spregledani. Na Pedagoškem inštitutu smo v zadnjem desetletju v mednarodni perspektivi razvijali ter eksperimentalno preverjali učinke socialnih in čustvenih vidikov učenja in poučevanja (vključno s prepoznavanjem raznolikosti) ter pri tem oblikovali smernice za njihovo umestitev na raven sistema in prakse. Tovrstno hkratno eksperimentalno preverjanje podpore socialnim in čustvenim vidikom učenja ter poučevanja je redkost. Pedagoški inštitut na tem področju v evropskem prostoru prevzema eno izmed vodilnih vlog. Simpozij bo iz psihološko-sociološke raziskovalne perspektive razpravljal o ključnih izzivih, povezanih z umeščanjem socialnih in čustvenih vidikov učenja in poučevanja na raven sistema in prakse. Izzivi se osredotočajo na vprašanje, zakaj polni potencial namernih, sistematičnih in reflektiranih podpornih pristopov za uresničevanje socialnih in čustvenih vidikov v vrtcih in šolah ostaja neizkoriščen. Simpozij bo naslovil naslednja vprašanja:

  • Je podpora socialnim in čustvenim vidikom v učenju in poučevanju skozi eksperimentalno preizkušene intervencije mogoča? Naslovljeni bodo izzivi implementacije intervencij ob upoštevanju meje med ohranjenjem aktivnih sestavin intervencije ter  prilagajanjem intervencije specifičnim kontekstom v katerih se intervencija izvaja. Ker so intervencije vedno umeščene v plasti kontekstov, v katerih se izvajajo, se porajajo vprašanja o kontekstualni prenosljivosti preverjeno učinkovitih intervencij.
  • Ali so socialni in čustveni vidiki učenja in poučevanja v Sloveniji zadostno sistemsko podprti? Naslovljeni bodo izzivi umeščanja teh vidikov v učne načrte in strateške dokumente vzgoje in izobraževanja. Ti cilji se namreč v pedagoški praksi pogosto uresničujejo nesistematično, implicitno in v obliki prikritega kurikuluma, pri čemer ostajajo nepovezani z učnimi cilji. Poraja se vprašanje, ali je obstoječi vzgojno-izobraževalni sistem dejansko uspešen pri uresničevanju ciljev socialnega in čustvenega učenja ter poučevanja, ki sta ključnega pomena tako za posameznika kot za družbo. Ta vidika namreč pomembno vplivata na kakovost medosebnih odnosov, sodelovanja in delovanja v skupnosti.
  • Kakšni so učinki socialnih in čustvenih vidikov učenja in poučevanja na širšo družbo? Naslovljena bo prepletenost socialnih in čustvenih vidikov učenja in poučevanja s prepoznavanjem raznolikosti v razredu, šoli in širši družbi. Prepoznavanje raznolikosti je namreč predpogoj za socialno vključujočo in pravično družbo. Socialna pravičnost je v veliki meri odvisna od pripravljenosti strokovnih delavk in delavcev, da prepoznajo raznolikost in neenakost v svojih razredih, identificirajo prakse (individualne in institucionalne), ki neenakopravno strukturirajo družbene odnose, ter ukrepajo proti praksam, ki ustvarjajo te neenakosti.
  • Ali lahko merimo socialne in čustvene vidike učenja in poučevanja? Izzivi merjenja teh vidikov otežujejo evalvacijo njihove umeščenosti v vzgojno-izobraževalni proces. Zaradi tega je težko oceniti, v kolikšni meri obstoječi vzgojno-izobraževalni sistem dejansko uspešno uresničuje cilje na področju socialnega in čustvenega učenja ter poučevanja. Naslovljeni bodo različni načini merjenja, vpliv kontekstov na merjenje ter s tem povezani etični vidiki.

 


Informacije o vseh simpozijih in vabljenih predavanjih so objavljene na povezavi.

Dostopnost