Globalne kompetence kot temelj uspešnega (so)delovanja v sodobnem šolskem, lokalnem in globalnem okolju

Strokovno-razvojna naloga

Sekundarna študija PISA 2018: Globalne kompetence kot temelj uspešnega (so)delovanja v sodobnem šolskem, lokalnem in globalnem okolju

V študiji smo s poglobljeno analizo podatkov mednarodne raziskave PISA preučili, v kolikšni meri slovenski 15-letniki izkazujejo t. i. globalne kompetence, in ali obstajajo razlike v teh spretnostih med različnimi skupinami učencev in učenk (razlike po spolu, srednješolskem izobraževalnem programu, statusu imigranta, socialno-ekonomskem statusu). Zanimalo nas je tudi, ali se omenjene kompetence znotraj različnih skupin učencev in učenk povezujejo z občutkom pripadnosti šoli in ali so le-te pokazatelj učenčeve večje kognitivne prilagodljivosti in nenazadnje tudi višjih učnih dosežkov.


Sodelujoči raziskovalki


dr. Klaudija Šterman Ivančič, Center za uporabno epistemologijo
dr. Urška Štremfel, Center za uporabno epistemologijo


Rezultati


Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi (znanstvena monografija)

Comparison of global competencies in general and vocational education (izvirni znanstveni članek)

Global Competencies of Slovenian Students: Relatedness of Knowledge, Skills, Attitudes, and Values (izvirni znanstveni članek)

Globalne kompetence in trajnostni razvoj: slovenski učenci in učenke v raziskavi PISA (izvirni znanstveni članek)

Dostopnost