Novice

izobraževanju Romov – uspehi in izzivi 21. stoletja-nagovor

Spoštovane obiskovalke, spoštovani obiskovalci, dober večer in dobrodošli na aprilskih PI pogovorih. 8. aprila smo praznovali svetovni dan Romov, zato tudi nocojšnje PI pogovore namenjamo romski tematiki oziroma natančneje izobraževanju Romov – uspehi in izzivi 21. stoletja. Danes nam bodo to tematiko pobliže predstavili: mag. Stane Baluh, direktor Urada Vlade Republike Slovenije za narodnosti, Samanta […]

več

Moderadorstvo

Samanta Baranja: Samanta Baranja je predstavnica romske skupnosti, ki je zaposlena v Razvojno-raziskovalnem centru pedagoških iniciativ Korak za korakom pri Pedagoškem inštitutu, v okviru katerega potekajo tudi različni projekti, osredotočeni na zagotavljanje dostopa do kakovostnih predšolskih programov za romske otroke in njihove starše. V svojem prispevku bo spregovorila o ciljih, ki jih želijo doseči v […]

več

“AMERIŠKE SANJE: MED MITOM IN IDEALOM”

V imaginariju ameriškega načina življenja kot tudi ameriške kulture nasploh zasedajo ameriške sanje posebno mesto, saj veljajo za destilirano različico vseh ameriških vrednot. Tako v ekonomiji in politiki kot tudi v popularni kulturi in literaturi, predstavljajo nekakšen arhetip zgodbe o [materialnem] uspehu. Hkrati predstavljajo ameriške sanje – tako v ZDA kakor tudi drugod po svetu […]

več

Pi pogovori, “Ameriške sanje: Med mitom in idealom”

V imaginariju ameriškega načina življenja kot tudi ameriške kulture nasploh zasedajo ameriške sanje posebno mesto, saj veljajo za destilirano različico vseh ameriških vrednot. Tako v ekonomiji in politiki kot tudi v popularni kulturi in literaturi, predstavljajo nekakšen arhetip zgodbe o [materialnem] uspehu. Hkrati predstavljajo ameriške sanje – tako v ZDA kakor tudi drugod po svetu […]

več

»ENAKOST DOSEŽKOV = ENAKOST MED SPOLOMA? NEOLIBERALNI IN POSTFEMINISTIČNI DISKURZI«

Splošna podoba v segmentu vzgoje in izobraževanja je, da je ženskam omogočena mobilnost po vsej izobraževalni vertikali, kar naj bi bil nedvoumni dokaz dosežene enakosti med spoloma. Aktualna razprava o enakosti med spoli (v tujini in Sloveniji) se odvija med že kar ustaljenimi koordinatami: v ospredju so obsežni standardizirani pristopi k raziskovanju vzgoje in izobraževanja, […]

več

PI pogovori, “Enakost dosežkov = enakost med spoloma?”

Neoliberalni in postfeministični diskurzi Splošna podoba v segmentu vzgoje in izobraževanja je, da je ženskam omogočena mobilnost po vsej izobraževalni vertikali, kar naj bi bil nedvoumni dokaz dosežene enakosti med spoloma. Aktualna razprava o enakosti med spoli (v tujini in Sloveniji) se odvija med že kar ustaljenimi koordinatami: v ospredju so obsežni standardizirani pristopi k […]

več

“ZAKAJ IN ZA KAJ POTREBUJEMO MEDNARODNE RAZISKAVE ZNANJA?”

Mednarodne raziskave znanja so eden od pomembnih diagnostičnih mehanizmov, s katerim si tisti, ki v vodijo šolske sisteme, pomagajo pri oceni, kako uspešni so ti šolski sistemi pri doseganju nekaterih bistvenih ciljev. Na prvi pogled je ta stavek neomajna hvalnica raziskavam z znanimi kraticami: TIMSS, PISA, PIRLS,ICILS, ICCS … V podrobnem branju pa lahko razberemo […]

več

Pi pogovori, “Zakaj potrebujemo mednarodne raziskave znanja?”

Mednarodne raziskave znanja so eden od pomembnih diagnostičnih mehanizmov, s katerim si tisti, ki v vodijo šolske sisteme, pomagajo pri oceni, kako uspešni so ti šolski sistemi pri doseganju nekaterih bistvenih ciljev. Na prvi pogled je ta stavek neomajna hvalnica raziskavam z znanimi kraticami: TIMSS, PISA, PIRLS, ICILS, ICCS … V podrobnem branju pa lahko […]

več

Projekt DiDeSu

Na Pedagoškem inštitutu smo v okviru projektov Erasmus+ začeli izvajati mednarodni projekt Differentiation of instruction for teacher professional Development and students” Success (DiDeSu) (Diferenciacija pouka za profesionalni razvoj učiteljev in učno uspešnost učencev). Projekt se  izvaja v 4 evropskih državah, in sicer na Cipru, v Španiji, Romuniji in Sloveniji in traja dve leti, s pričetkom 1. 9. 2015. Projekt […]

več

PISA pod drobnogledom – 1. del

Predstavljamo vam serijo (vsega skupaj 6) krajših analiz podatkov, ki smo jih zbrali v okviru mednarodne raziskave PISA in ki postavljajo zbrane podatke v novo luč. Izhajali smo iz mesečnika PISA in focus, ki ga izdaja OECD, mednarodnim analizam pa smo dodali še analizo slovenskih podaktov.  Ali vključenost otrok v preprimarno izobraževanje vodi k njihovim višjim […]

več

Accessibility