Predstavljamo vam serijo (vsega skupaj 6) krajših analiz podatkov, ki smo jih zbrali v okviru mednarodne raziskave PISA in ki postavljajo zbrane podatke v novo luč. Izhajali smo iz mesečnika PISA in focus, ki ga izdaja OECD, mednarodnim analizam pa smo dodali še analizo slovenskih podaktov. Ali večje število organiziranih ur učenja naravoslovja izven obveznega pouka […]
Moto: Biti človek je vprašanje, na katerega odgovarja življenje. (Alfried Längle) Vsak se rodi že z naravnimi življenjskimi potenciali za odpornost na zunanje pritiske okolja. Po Längleju (navedeno po Waibel, 2013) gre za tiri stebre individualne osebnosti: 1. moči (können), 2, marati (mögen), 3. smeti (dürfen), 4. morati (müssen). Seveda pa že pri novorojenčkih opazimo, […]
Rezultati raziskav TIMSS 2015 kažejo, da matematično in naravoslovno izobraževanje v Sloveniji dosega odlično znanje med učenci v osnovni šoli in dijaki gimnazij. Slovenija je dosegla nadpovprečne in zelo visoke rezultate iz znanja matematike in naravoslovnih predmetov v osnovni šoli, ter matematike in fizike v gimnaziji. Osmošolci so se z znanjem naravoslovja uvrstili med najboljše […]
Sogovornice: Bronka Straus, Urad RS za izobraževanje, MIZŠ Metka Zorec, OŠ Prežihov Voranc Ljubljana dr. Liljana Kač, ZRSŠ dr. Janja Žmavc, Filozofska fakulteta UM in Pedagoški inštitut Ljubljana Poučevanje jezikov je v edukaciji tematika z eno najdaljših tradicij. Po 2500 letih kopičenja teoretičnega, empiričnega in pedagoškega védenja na področju jezikovnega poučevanja, ki se sicer neprestano […]
Poučevanje jezikov je v edukaciji tematika z eno najdaljših tradicij. Po 2500 letih kopičenja teoretičnega, empiričnega in pedagoškega védenja na področju jezikovnega poučevanja, ki se sicer neprestano spreminja in razvija, se danes o obstoju poučevanja tujih jezikov ne sprašujemo več. Jasno je tudi, da gre pri opredelitvi učenja in poučevanja tujih jezikov za različne forme […]
Učenje in poučevanje tujih jezikov v slovenskih šolah Poučevanje jezikov je v edukaciji tematika z eno najdaljših tradicij. Po 2500 letih kopičenja teoretičnega, empiričnega in pedagoškega védenja na področju jezikovnega poučevanja, ki se sicer neprestano spreminja in razvija, se danes o obstoju poučevanja tujih jezikov ne sprašujemo več. Jasno je tudi, da gre pri opredelitvi […]
Pogovor se navezuje na tematsko izdajo revije Šolsko polje v številki 5-6 letnika 2015 pod naslovom Tendence v muzejski pedagogiki in na izid znanstvene monografije Rajke Bračun Sova Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije v umetnostnem muzeju (Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2016. Digitalna knjižnica, Dissertationes 28). Muzejska pedagogika kot interdisciplinarna znanstvena veda označuje […]
Pogovor se navezuje na tematsko izdajo revije Šolsko polje v številki 5-6 letnika 2015 pod naslovom Tendence v muzejski pedagogiki in na izid znanstvene monografije Rajke Bračun Sova Umetnina – ljubezen na prvi pogled? Pedagoški pomen interpretacije v umetnostnem muzeju (Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2016. Digitalna knjižnica, Dissertationes 28). Muzejska pedagogika kot interdisciplinarna znanstvena veda označuje […]
Po ocenah različnih institucij v Sloveniji živi od 10.000 do 12.000 Romov. Ob popisu prebivalstva iz leta 2002 se je za pripadnike romske skupnosti opredelilo 3.246 prebivalcev, 3.834 oseb pa je kot materni jezik navedlo romski jezik. V slovenskem prostoru so štiri skupine Romov: prekmurski ali madžarski, dolenjski ali hrvaški, balkanski ali mestni ter gorenjski […]
Po ocenah različnih institucij v Sloveniji živi od 10.000 do 12.000 Romov. Ob popisu prebivalstva iz leta 2002 se je za pripadnike romske skupnosti opredelilo 3.246 prebivalcev, 3.834 oseb pa je kot materni jezik navedlo romski jezik. V slovenskem prostoru so štiri skupine Romov: prekmurski ali madžarski, dolenjski ali hrvaški, balkanski ali mestni ter gorenjski […]