Sogovornika: dr. Zdenko Kodelja, Pedagoški inštitut dr. Slavko Gaber, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani Dogodek je povezovala dr. Urška Štremfel, Pedagoški inštitut Kratek opis Od sedemdesetih let dvajsetega stoletja dalje se je liberalizem zamikal v niz racionalnosti, ki so obljubljale preobrazbo individualnih in institucionalnih praks v smer tekmovalnosti, učinkovitosti, kulture podjetnosti in odgovorne avtonomije, s […]
Od sedemdesetih let dvajsetega stoletja dalje se je liberalizem zamikal v niz racionalnosti, ki so obljubljale preobrazbo individualnih in institucionalnih praks v smer tekmovalnosti, učinkovitosti, kulture podjetnosti in odgovorne avtonomije, s širitvijo regulatornih mehanizmov tržne racionalnosti v vse sfere družbenega življenja. Kljub vztrajanju neoliberalnih regulativnih mehanizmov pa je danes že mogoče govoriti tudi o naboru […]
Potrošništvo je vsakdanji pojav, vendar mu namenjamo premalo kritične pozornosti. Zato bomo nastopajoči v prispevku kritično analizirali potrošništvo s filozofskega, sociološkega, ekonomskega in psihološkega vidika. Homo consumens je derivat homo oeconomicusa, kjer je potrošnja logično nadaljevanje proizvodnega procesa. Kapitalizem je ustvaril univerzalen sistemski okvir potrošniške kulture, ki psihološko pogojuje vedenje potrošnikov. Ozavestili bomo osnovne trgovske […]
Potrošništvo je vsakdanji pojav, vendar mu namenjamo premalo kritične pozornosti. Zato bomo nastopajoči v prispevku kritično analizirali potrošništvo s filozofskega, sociološkega, ekonomskega in psihološkega vidika. Homo consumens je derivat homo oeconomicusa, kjer je potrošnja logično nadaljevanje proizvodnega procesa. Kapitalizem je ustvaril univerzalen sistemski okvir potrošniške kulture, ki psihološko pogojuje vedenje potrošnikov. Ozavestili bomo osnovne trgovske […]
Konec leta 2016 so bili sproščeni mednarodni rezultati dveh mednarodnih raziskav v katerih je sodelovala tudi Slovenija, in sicer IEA TIMSS ter OECD PISA. Prva se osredotoča na matematično in naravoslovno pismenost učencev 4. in 8. razreda ter dijake zaključnih gimnazijskih letnikov, druga na matematične, naravoslovne in bralne kompetence 15-letnikov. Obe raziskavi, poleg merjenja kognitivnih […]
Konec leta 2016 so bili sproščeni mednarodni rezultati dveh mednarodnih raziskav v katerih je sodelovala tudi Slovenija, in sicer IEA TIMSS ter OECD PISA. Prva se osredotoča na matematično in naravoslovno pismenost učencev 4. in 8. razreda ter dijake zaključnih gimnazijskih letnikov, druga na matematične, naravoslovne in bralne kompetence 15-letnikov. Obe raziskavi, poleg merjenja kognitivnih […]
Najnovejši podatki raziskave PISA iz leta 2015 kažejo stabilnost naravoslovnih in porast matematičnih in bralnih dosežkov slovenskih učenk in učencev. Na vseh treh področjih pismenosti Slovenija dosega rezultate nad povprečjem OECD. Ob tem pa učenke in učenci manj kot pred devetimi leti v raziskavi PISA 2006, ko je bilo naravoslovje tudi glavno področje preverjanja, poročajo […]
Na Pedagoškem inštitutu smo v letu 2016 začeli izvajati temeljni raziskovalni projekt z naslovom Neoliberalizem v evropskem izobraževalnem prostoru: med učinkovitostjo in pravičnostjo slovenskih izobraževalnih politik in praks. Pri izvedbi triletnega projekta sodelujemo s Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani. V središču raziskovalne pozornosti projekta je vprašanje neoliberalne zasnovanosti evropskega izobraževalnega prostora in njenega vpliva na […]
Rezultati raziskav TIMSS 2015 kažejo, da matematično in naravoslovno izobraževanje v Sloveniji dosega odlično znanje med učenci v osnovni šoli in dijaki gimnazij. Slovenija je dosegla nadpovprečne in zelo visoke rezultate iz znanja matematike in naravoslovnih predmetov v osnovni šoli, ter matematike in fizike v gimnaziji. Osmošolci so se z znanjem naravoslovja uvrstili med najboljše […]
Najnovejši podatki raziskave PISA iz leta 2015 kažejo stabilnost naravoslovnih in porast matematičnih in bralnih dosežkov slovenskih učenk in učencev. Na vseh treh področjih pismenosti Slovenija dosega rezultate nad povprečjem OECD. Ob tem pa učenke in učenci manj kot pred devetimi leti v raziskavi PISA 2006, ko je bilo naravoslovje tudi glavno področje preverjanja, poročajo […]