Novice

»Čas brezsmiselnosti: mladost med nihilizmom in pragmatizmom«

Sogovorniki: dr. Alenka Gril, Pedagoški inštitut dr. Damijan Štefanc, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani dr. Boris Vezjak, Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru Dogodek je povezovala mag. Sabina Autor, Pedagoški inštitut. Mladi so danes prepoznani za tisto družbeno skupino, ki zahteva posebno pozornost, obravnavo in politike, ki bi naj bile osredotočene le na njihove probleme. Toda […]

več

Pi pogovori, “Čas brezsmiselnosti: mladost med nihilizmom in pragmatizmom”

Mladi so danes prepoznani za tisto družbeno skupino, ki zahteva posebno pozornost, obravnavo in politike, ki bi naj bile osredotočene le na njihove probleme. Toda hkrati ne gre spregledati, da so problemi kakršni so na primer revščina, nezaposlenost ali narcisizem, ki so prepoznani kot specifični problemi mladih, vendarle tudi pereči problemi širše družbe. Na drugi […]

več

»Spolna (ne)enačba: Uspešna dekleta in nepriljubljeni feminizem«

Sogovornice: dr. Valerija Vendramin, Pedagoški inštitut dr. Milica Antić Gaber, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani mag. Ana Mladenović, Pedagoški inštitut Tokratni PI pogovori bodo potekali po dveh vzporednih tirih. Na eni strani se bomo spraševale, kako izboljšane možnosti deklet, njihova uspešnost, ki sicer sega visoko (a ne do najvišjih položajev!) v izobraževalni vertikali, in »napredek« […]

več

PI pogovori: Spolna (ne)enačba – Uspešna dekleta in nepriljubljeni feminizem

Tokratni PI pogovori bodo potekali po dveh vzporednih tirih. Na eni strani se bomo spraševale, kako izboljšane možnosti deklet, njihova uspešnost, ki sicer sega visoko (a ne do najvišjih položajev!) v izobraževalni vertikali, in »napredek« v drugih segmentih življenja prikrivajo probleme neenakosti in seksizma, še posebej na področju vzgoje in izobraževanja. Kot kaže, je danes […]

več

»Učinkovitost dodatne strokovne pomoči za mladostnike s posebnimi potrebami«

Sogovorniki: dr. Marko Kalan, Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Ljubljana dr. Jasna Murgel, poslanka Državnega zbora Republike Slovenije mag. Mojca Vaupotič, Zveza sonček dr. Tina Vršnik Perše, Pedagoški inštitut in Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru Sistem dodeljevanja in izvajanja dodatne strokovne pomoči za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami je v Sloveniji že […]

več

Pi pogovori, »Učinkovitost dodatne strokovne pomoči za mladostnike s posebnimi potrebami«

Sistem dodeljevanja in izvajanja dodatne strokovne pomoči za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami je v Sloveniji že nekaj časa vpeljan, saj deluje vse od leta 2000. Med tem časom je bil deležen posameznih sprememb in popravkov. Na podlagi rezultatov evalvacijske študije Evalvacija različnih oblik dodatne strokovne pomoči, ki je otrokom dodeljena v skladu z […]

več

Projekt START – A good start for all: Sustaining TrAnsitions across the Early Years

Pedagoški inštitut je vodja konzorcija, ki bo med septembrom 2016 in februarjem 2019 izvajal projekt START- A good start for all: Sustaining TrAnsitions across the Early Years, oblikovanega v okviru programa Erasmus+.  Cilj projekta je promocija in izboljševanje praks, povezanih s prehodom med različnimi izobraževalnimi konteksti. V partnerstvu sodeluje devet partnerjev iz Italije, Belgije, Velike […]

več

Projekt ROKA v ROKI: socialne in čustvene spretnosti za nediskriminatorno in vključujočo skupnost (celostni pristop) – 2017 do 2020

V letu 2016 smo uspešno pridobili projekt Erasmus+ K3 Policy experimentation (prednostno področje: Spodbujanje temeljnih vrednot skozi izobraževanje in usposabljanje z naslavljanjem raznolikosti znotraj učnega okolja): ROKA v ROKI: socialne in čustvene spretnosti za nediskriminatorno in vključujočo skupnost (celostni pristop) (angl. HAND in HAND: Social and Emotional Skills for Tolerant and Non-discriminative Societies (A Whole School Approach)). […]

več

PISA pod drobnogledom – 3. del

Predstavljamo vam serijo (vsega skupaj 6) krajših analiz podatkov, ki smo jih zbrali v okviru mednarodne raziskave PISA in ki postavljajo zbrane podatke v novo luč. Izhajali smo iz mesečnika PISA in focus, ki ga izdaja OECD, mednarodnim analizam pa smo dodali še analizo slovenskih podatkov.  1. Ali domače naloge pomagajo odpravljati razlike v dosežkih? Raziskava PISA […]

več

Rezultati blagostanja v PISI 2015

Danes je Pedagoški inštitut objavil rezultate mednarodne raziskave PISA 2015 o blagostanju učenk in učencev. Večina 15-letnikov v Sloveniji je zadovoljna s svojim življenjem. Slovenski 15-letniki izražajo podobno raven strahu pred preverjanjem znanja kot v povprečju v OECD, nekoliko nižji občutek pripadnosti šoli in nižjo raven storilnostne motivacije, stopnja medvrstniškega nasilja pa je glede na […]

več

Accessibility