Med politikami spoprijemanja z različnimi družbenimi problemi so v strokovnih razpravah vse pogostejši pozivi po ničelni toleranci do praks ali dejanj, ki so moralno nesprejemljiva. Neposrednost sporočila, da je vsakršno toleriranje praks ali dejanj, ki so – tako ali drugače – problematične nedopustno oz. nesprejemljivo je jasno in nedvoumno. Prav zaradi tega se ničelna toleranca […]
Med politikami spoprijemanja z različnimi družbenimi problemi so v strokovnih razpravah vse pogostejši pozivi po ničelni toleranci do praks ali dejanj, ki so moralno nesprejemljiva. Neposrednost sporočila, da je vsakršno toleriranje praks ali dejanj, ki so – tako ali drugače – problematične nedopustno oz. nesprejemljivo je jasno in nedvoumno. Prav zaradi tega se ničelna toleranca […]
Raziskava Dejavniki v oblikovanju (ne)zaupanja v Državni zbor – Javna podoba Državnega zbora RS, od zgodovinskih razlogov do retoričnih učinkov, ki je na Pedagoškem inštitut potekala pred dobrimi desetimi leti je pokazala, da v DZ najverjetneje prevladuje argument moči pred močjo argumentov. Ali je že vsaka prijavitev k besedi oz. besedovanje za “govornico” DZ tudi […]
Raziskava Dejavniki v oblikovanju (ne)zaupanja v Državni zbor – Javna podoba Državnega zbora RS, od zgodovinskih razlogov do retoričnih učinkov, ki je na Pedagoškem inštitut potekala pred dobrimi desetimi leti je pokazala, da v DZ najverjetneje prevladuje argument moči pred močjo argumentov. Ali je že vsaka prijavitev k besedi oz. besedovanje za “govornico” DZ tudi […]
Program mednarodne primerjave dosežkov učencev PISA vsake tri leta preverja bralno, matematično in naravoslovno pismenost 15-letnikov v več kot 60 državah sveta, tudi v Sloveniji. Rezultati zadnje raziskave, ki je bila izvedena leta 2012, so bili objavljeni 3. decembra 2013. Slovenija je glede na povprečje OECD že predhodni raziskavi PISA 2009 dosegala nadpovprečne rezultate pri […]
Program mednarodne primerjave dosežkov učencev PISA vsake tri leta preverja bralno, matematično in naravoslovno pismenost 15-letnikov v več kot 60 državah sveta, tudi v Sloveniji. Rezultati zadnje raziskave, ki je bila izvedena leta 2012, so bili objavljeni 3. decembra 2013. Slovenija je glede na povprečje OECD že predhodni raziskavi PISA 2009 dosegala nadpovprečne rezultate pri […]
ICILS 2013 – Mednarodna raziskava računalniške in informacijske pismenosti – je nova raziskava nastala pod okriljem Mednarodne zveze za evalvacijo izobraževalnih dosežkov IEA. ICILS je prva mednarodna raziskava, ki neposredno meri, kakšna so znanja, veščine, sposobnosti učencev na tem področju. 20. novembra so bili javnosti predstavljeni prvi rezultati te raziskave. Znanja, veščine in sposobnosti učencev […]
V doktorskem delu je avtorica raziskovala, kako na slovenski izobraževalni prostor vpliva skupno evropsko sodelovanje na področju izobraževanja. Pri tem se je še posebej osredotočila na področje bralne, matematične in naravoslovne pismenosti. V nadaljevanju je predstavljen del izsledkov njenega doktorskega dela. Čeprav raziskavo PISA mnogi poznajo predvsem kot projekt OECD (Organizacije za ekonomsko sodelovanje in […]
Slovenija z raziskavo PISA 2012 zaključuje prvi krog podrobnega preverjanja naravoslovne, bralne in matematične pismenosti 15-letnikov. Rezultati so stabilni, saj na vseh treh področjih v primerjavi z rezultati raziskave PISA 2009 ni pomembnejših razlik. Program mednarodne primerjave dosežkov učencev PISA (Programme for International Student Assessment) je dolgoročen projekt primerjanja znanja in spretnosti učenk in učencev […]
V prejšnji izdaji Novičnika smo predstavili kratek opis projektnih aktivnosti, ki so se v okviru projekta Dvig socialnega in kulturnega kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romske skupnosti, izvajale pod okriljem Razvojno-raziskovalnega centra pedagoških iniciativ Korak za Korakom na Pedagoškem inštitutu. V nadaljevanju navajamo nekaj kvantitativnih podatkov implementacije projektih aktivnosti: Projekt v številkah Število otrok, […]