Novice

Zaključek projekta Opolnomočimo mlade na karierni poti

Prihodnost mladih na sodobnem trgu dela je nepredvidljiva. V okviru projekta Opolnomočimo mlade na karierni poti smo s poglobljenim vpogledom v obstoječe pristope vseživljenjske karierne orientacije na evropski in nacionalni ravni izpostavili nekatere pomembne razmisleke o konceptualnem razumevanju povezanosti osebnostnega, socialnega in kariernega razvoja mladih ter izpostavili pristope za nadgraditev obstoječih izobraževalnih praks za opolnomočenje […]

več

“IZOBRAŽEVANJE IN OTROKOVE PRAVICE”

Nedavno je minilo petindvajset let od sprejetja Konvencije o otrokovih pravicah, v kateri je med drugim otrokom priznana tudi pravica do izobraževanja. Toda ta pravica, katere uresničevanje se zdi v razvitem svetu – vsaj ko gre za osnovno raven izobraževanja – nekaj samoumevnega, je v mnogih predelih sveta še vedno kršena. Tako se vsem mednarodnim […]

več

Pi pogovori, “Izobraževanje in človekove pravice.”

Nedavno je minilo petindvajset let od sprejetja Konvencije o otrokovih pravicah, v kateri je med drugim otrokom priznana tudi pravica do izobraževanja. Toda ta pravica, katere uresničevanje se zdi v razvitem svetu – vsaj ko gre za osnovno raven izobraževanja – nekaj samoumevnega, je v mnogih predelih sveta še vedno kršena. Tako se vsem mednarodnim […]

več

“IZOBRAŽEVANJE IN OTROKOVE PRAVICE”

Nedavno je minilo petindvajset let od sprejetja Konvencije o otrokovih pravicah, v kateri je med drugim otrokom priznana tudi pravica do izobraževanja. Toda ta pravica, katere uresničevanje se zdi v razvitem svetu – vsaj ko gre za osnovno raven izobraževanja – nekaj samoumevnega, je v mnogih predelih sveta še vedno kršena. Tako se vsem mednarodnim […]

več

Brdavs na Dunaju – intervju z dr. Dušanom Petračem

V oktobru je Pedagoški inštitut gostil dr. Dušana Petrača, slovenskega fizika, ki je bil do upokojitve leta 2012 zaposlen na ameriški vesoljski agenciji NASA, sedaj pa kot NASA ambasador hodi po svetu in mlade navdušuje nad naravoslovjem. V okviru Pedagoškega Inštituta in v pričakovanju PISE 2015, ki bo imela še poseben poudarek na naravoslovju, je […]

več

Zaključen mednarodni projekt ICILS

Zaključen mednarodni projekt ICILS Datum: 20. 11. 2014 Mednarodna raziskava računalniške in informacijske pismenosti, ICILS se je zaključila z objavo mednarodnih rezultatov. Tiskovna konferenca z objavo prvih rezultatov je bila v četrtek, 20. 11. 2014. Vabljeni k ogledu rezultatov. Na konferenci za medije smo predstavili prve rezultate mednarodnih primerjav. Slovenski učenci 8. razredov so se […]

več


”ENAKE (IZOBRAŽEVALNE) MOŽNOSTI IN DRUŽBENA NEENAKOST”

Sogovorniki: dr. Mojca Pajnik, dr. Srečo Dragoš, dr. Mitja Sardoč Enake [izobraževalne] možnosti tradicionalno povezujemo z vrsto različnih idej, ki so v sodobni pluralni družbi – bolj ali manj – nevprašljive, in sicer [i] da imajo vsi posamezniki omogočen dostop do ustrezne izobrazbe oz. kvalifikacij; [ii] da moralno arbitrarni dejavniki kot npr. spol, rasa, veroizpoved, […]

več

Tkanje preproge generacij

Pedagoški inštitut je vključen v dvoletni mednarodni projekt TOY – Together Old and Young – Skupaj stari in mladi. V okviru projekta so raziskovalke Razvojno-raziskovalnega centra pedagoških iniciativ Korak za Korakom, ki v projektu neposredno sodelujejo, dne 30. 5. 2014, izvedle srečanje z naslovom »Tkanje preproge generacij«. Kaj je projekt TOY in zakaj je pomemben? »V […]

več

Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču: Performativni obrat in performativne pisave

V doktorski disertaciji Dispozitivi utelešenja v sodobnem slovenskem gledališču se podrobneje ukvarjam s prepletom praks uprizarjanja, pri katerih je v dvajsetem stoletju opazen izrazit fokus na igralčevem in gledalčevem telesu (in na njuni medsebojni interakciji) ter na praksi dramskega pisanja oz. pisanja gledaliških besedil. Zaradi preglednosti sem se usmerila v analizo pojavov v slovenskem prostoru (četudi so […]

več

O migracijah, spolu in kurikulih

»Vloga ženskih migracij in migrantk v konstrukciji slovenske nacionalne identitete od nacionalne do postnacionalne dobe: primerjalni slovenski, evropski in globalni vidiki« je temeljni projekt, ki ga je financirala Javna agencija za raziskovanje Republike Slovenije. Trajanje projekta je bilo določeno za obdobje od 1. 7. 2011 do 30. 6. 2014. Vodja projekta je bila dr. Ksenija […]

več

Accessibility